Skip to content

Pepparkaks-helvetet

december 4, 2011

Samma visa varje år.
Jag får för mig att lussebak är något mysigt men icke!
Ossian klättrar upp för allt så han fick sitta i sin stol, jag måste passa på honom hela tiden annars, och han var väldigt arg skrek högt högt.

För tredje året i rad glömde jag att vi inte har någon brödkavel så jag fick leta efter en flaska, och det funkar faktiskt INTE lika bra!

Jag gjorde för lite mellanrum mellan kakorna så alla flöt ihop.

Men Nico tyckte att det var kul ” vilken hääärlig dag vi har ”, sa han mitt i Ossians värsta skrik-attack och så bakade han sin alldeles egna bajs-hög av pepparkaksdeg.


Och Martin repar, varje lördag och söndag. Say no more….

– Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer leave one →
  1. Sandra permalink
    december 4, 2011 1:02 e m

    Styrkekram min vän! Vi har dubbla kavlar, låna gärna om du behöver. Kram igen

  2. december 4, 2011 2:44 e m

    Jag överlevde pepparkaksbaket tack vare assistans av farmor. Det går inte själv. Nu har jag knäcken kvar av mina tre måsten. Allt utöver blir i mån av ork och lust. Kram

    • december 4, 2011 4:21 e m

      Nu blev jag nyfiken på vad det tredje måstet är?? Kram!

  3. december 4, 2011 5:22 e m

    Lussebullar såklart!

  4. Annelie permalink
    december 4, 2011 7:25 e m

    fina Nico lycklig och nöjd fast det inte blev kanske som du tänkt dig😉 och vilken fin bajshög riiktigt verklighetstrolig hihihi…. Eli är noll intresserad, sitter 2 sek sen har han bakat färdigt. Så vi hoppar över det och allt annat bak tills intresset dyker upp, istället går vi och fikar hos andra😉 besos!

    • december 7, 2011 8:16 f m

      Nico är en riktig pysselunge, Ossian däremot verkar vara raka motsatsen… Avril är väl kanske för liten än för att se men hur är hon i jämförelse med storebror? Kram

  5. december 5, 2011 9:43 e m

    Synd att det inte blev av att vi kunde komma…
    En annan dag?
    Mår ni bättre?
    Kram

    • december 7, 2011 8:19 f m

      Ja, vi får ses och baka julgodis istället, bara den här förkylningen avtar för det gör mig helt orkeslös! Kram!

Kommentera

