Skip to content

Lika / syskonlika 1 år

december 5, 2011

När man kollar bebisbilder så var barnen mer lika än nu.

Syskonlika, visst men lika? nej.


Ossian ser så mycket äldre ut med allt hår! Men jag behandlade Nico som större vid samma ålder.
Då var allt så nytt och jag längtade hela tiden på att han skulle krypa för första gången, säga mamma, gå, klättra, etc
Vid ett års ålder hade han redan fått prova på att måla, leka med lera, titta på barnfilm osv… Ossians tid kommer till sånt, längre fram när HAN uppskattar det, nu har jag lärt mig att njuta av varje dag istället och leva mer i nuet, fast på ett annat plan är jag redan i barnens skolålder och satt dem i kö till skolor, funderat på var vi ska bo och var vi ska åka på semester, det enda jag inte vet är vad jag ska jobba som…
Måste lära mig att släppa och koppla av…

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. december 5, 2011 10:27 e m

    Vad är det för skolor du har valt? Jag har nog missat att det är kösystem till dem så får nog börja tänka till med det, men hur vet man vad som är bra om några år. Hmm

    • december 7, 2011 8:22 f m

      Waldorf-skolor! Nico går nu hos Waldorf-dagmamma och jag vill att de ska fortsätta i samma anda, det passar vår familj väldigt bra!

Kommentera

