Skip to content

En släng av ångest…

december 10, 2011

Ossian har haft feber fram och tillbaka samt grönt tjockt snor. Pigg i övrigt. Ikväll började han helt plötsligt skrika otröstligt i flera timmar. Vi tog av kläderna för att se om det satt fast nån nål eller om något skavde, men han fortsatte att gråta.
Vi lockade med iphone lek, amning, etc men inget hjälpte. Martin ville att vi skulle åka till akuten men vi ringde vårdguiden som sa att vi skulle ge en Alvedon. 10 min senare sover han.
Men Alvedonet lägger ju bara locket på, jag vill fortfarande veta vad som var fel??!
Sånt här ger mig ångest!

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Annelie K permalink
    december 11, 2011 8:48 f m

    Vilket intressant råd av vårdguiden…man måste ju veta orsaken innan man behandlar…som man tappar tron på sjukvården..Förstår din ångest…Hur är det med honom idag och hur var natten? kramar till er

  2. december 11, 2011 9:28 e m

    Har för mig att när mina barn har haft någon sån där ”skrikont stund” som blivit avhjälpta med Alvedon så har det nästan alltid kommit fram en tand efter det. Tror det lugnar mig lite och tänka ”det är nog en tand” på gång. Så är det en tandsmärta är det väl bra med nåt som lägger locket på. Jag kanske har missat något tankeled men jag läste n¨n gång att små barn ofta blir underbehandlade så de får ha mer smärta än vuxna, det gällde iofs intensivvård😮 men jag tänker att det är nog inte kul att ha lite annan icke allvarlig smärta heller utan att det är ganska bra att ta bort den. Fast sen vet jag ju att feber kan vara dumt att lägga locket på, men de brukar väl inte direkt skrika av själva febern så gör det det så är det väl feber ont och då är väl ändå Alvedon bra. Vad jag kommit fram till, som jag säker kan ändra om jag hör en annan förklaring är nog att Alvedon mot smärta är övervägande positivt. Äh nu har jag skrivit längre kommentar än inlägg så jag ville nog bara säga att jag inte tror det är nå fara med alvedon och vad skönt han kunde somna sen, precis så har jag med vart med om men mina.

    • december 15, 2011 8:46 f m

      Nu har det hänt flera gånger att han får såna attacker o nu är jag helt hundra på att det är tänderna…. men tycker att det är ganska konstigt att de utan att ha undersökt barnet säger att man ska ge alvedon…när de på BVC säger att man aldrig ska ge det i förebyggande syfte…. hmmm, ja nu är det bra ändå…

Kommentera

