Skip to content

Syskon

december 10, 2011


Sen Ossian började gå och prata ( lite ) så har Nico och han kommit varandra närmare, nu är de som piff och puff eller helan och halvan… De är med varandra hela tiden och ska göra samma saker. Och så brottas dom och kramas.


Och det är väldigt intensivt och jag sitter med andan i halsen hela tiden. Huvuden som krockar, de ramlar ner från sängen, snubblar på varandra osv men väldigt sällan blir det gråt.


Ofta sitter Ossian och undersöker Nicos näsa, rotar med fingrarna i hans mun, pillar på ögonen och Nico låter honom göra det. Det är bara när Ossian drar i hans hår som han blir arg och säger nej. Så otroligt mycket tålamod som ryms i min lilla treåring! Och så mycket syskonkärlek! Mitt hjärta svämmar över!


Däremot så är det aldrig en lugn stund för oss föräldrar. Nico tycker att det är jättekul att hjälpa Ossian att klättra upp för saker för Ossian blir så glad när han kommer upp, men sällan är det genomtänkt.

Jag vill inte att Ossian ska äta socker ännu men när vi vänder ryggen till så delar Nico med sig av glass, pepparkakor, saft, kakor, bullar eller vad det kan vara för onyttighet som finns att erbjuda. Som tur är så är vi inga fika / efterrätts människor så det händer sällan.


Och Nico delar med sig. Hans saker är Ossians och det händer ytterst sällan att de bråkar om dem. Enda gångerna Nico blir arg är när Ossian river eller förstör nåt han har byggt.
Nico har blivit generös över huvudtaget. Han ger gärna bort sina saker och för ett par veckor sedan skickade vi en av hans dinosaurier till hans syssling i Malmö, det tyckte han var jätte-spännande! Det beror nog mycket på att han blivit storebror men sen har jag nog dagmamman att tacka för det, hon pratar alltid om det vackra och värdefulla i att dela med sig.

Jag är så stolt över mina barn! Fina fina älskade ungar, jag hoppas att ni alltid kommer tycka så mycket om varandra!

2 kommentarer leave one →
  1. december 10, 2011 6:57 e m

    Vilka underbart fina bilder. Att fånga dem tillsammans är en lögn här hemma. Kram

  2. december 10, 2011 7:19 e m

    mitt hjärta svämmar också öve!!! så underbara som få!!!! vilken bildserie mmmmmm PUSSAR ER !!!!! Sysslingen älskar sin dinosaurie. jättekramar er allihop KRAAAAAAAAAAAM!!!

Kommentera

