Skip to content

1 åringen

december 22, 2011

Så har det gått ett år sen den där kalla vinterdagen då Ossian pluppade ut. Ett år. Otroligt!

Vi sjöng för honom på morgonen med varm choklad ( som var för syns skull, inget socker ännu till O ) och tomtebloss. Han fick en chock och försökte rymma. Nico öppnade hans paket och sen lekte de med dem tillsammans.

Det var en fin stund.


Och vi firade att Nico har varit storebror i ett år och han fick en skelettpyjamas som lyser i mörker. Bästa brorsan!


Dagen ägnade vi åt att stressa runt i Farsta och fixa inför kvällens kalas.
Men klart värt det. Det blev ett litet men fint kalas.

Imorgon börjar stressen inför julafton. Med facit i hand kan jag säga att det inte är det mest ultimata att ha födelsedag två dagar innan jul. Nästa år ska jag planera bättre så jag slipper köra slut på mig så som jag gjort nu.

Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Sandra permalink
    december 22, 2011 11:44 e m

    Mysigt! Men inge kul att stressa! Vad är det kvar då? Är det viktigt? Nåt du vill ha hjälp med? Var rädd om dig! Kram!

    • december 23, 2011 6:11 f m

      Det brukar vara stressigt med julafton och nu med födelsedag två dar innan gör att det blir stressigt att hinna med julen också….men det är nog en vanesak. Lagom till att han flyttar hemifrån så har jag nog fått bukt på det🙂
      Tack snälla för erbjudandet! Puss!

  2. Lisa permalink
    december 25, 2011 10:44 e m

    Grattis i efterskott till O (varit i internet-skugga) och godjul på er!

Kommentera

