Skip to content

Nykterist

december 28, 2011

Snart går jag in på mitt 5:e år som nykterist!


Testade ett alkoholfritt vin idag, helt ok faktiskt så jag ska besöka systemet och se vad som kan erbjudas i kategorin alkoholfritt.

Jag röker inte, dricker inte, snusar inte….nyhetslöftet får bli att sluta med socker, och börja motionera.

– Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    december 30, 2011 10:33 e m

    Men en liten snus och en cigg tar du dig allt nog ibland🙂 Så gött att vara nykterist, för alkohol är onödigt som fan och det är så fett att bara kunna berusa sig på livet!! Jag känner mig verkligen ”fri” på något unikt sätt sedan jag gjorde mig kvitt rökningen! tack vare barnen kunde jag sluta och det är jag evigt tacksam för. hur gick det för M, kunde han sluta röka? Seba har börjat…igen..kram!

    • december 30, 2011 10:50 e m

      Sist jag rökte spydde jag och senaste snusen var i somras. Det blev inte läge för nåt nikotin när jag var ute men mycket god mat! 3 rätters! Friterad mögelost med varma hjortron, hallonsås och ananas, gott som sjutton!
      Fast med handen på hjärtat så önskar jag utbudet i Malmö här i Sthlm, så mycket god veggimat hos er! Förresten, det finns en rawfood

    • december 30, 2011 10:52 e m

      Gah…det finns en rawfood restaurang på er gata där min kompis Erika är kock, har ni ätit där??

      Martin har varit rökfri i över ett halvår nu! Underbart, och även för ekonomin!! Hur länge höll Seba upp?

      Kraaaaaam!!!

  2. Annelie permalink
    december 31, 2011 11:53 f m

    låter riktigt gott!! veggieutbud finns det här, visst! men inte så varierat, mest thai och falafel. ja den rawfoodresturangen är populär!!! hur känner du kocken, sthlmare eller? har inte ätit där ännu. grattis till martin!! super ju!!! seba höll 2mån som längst. kram o gott nytt år!

    • december 31, 2011 1:30 e m

      JA, falafel i Malmö slåt det mesta…här finns det inte ett end ställe där det inte smakar skit tyvärr…. Erika har varit / är kock där, vi gick på gymnasiet samtidigt men har träffats lite efter att vi båda flyttade till Sthlm och har gemensamma vänner….men nu är hon som sagt i malmö och lagar rawfood, grymt duktig och kunnig är hon!
      Martin hade aldrig försökt att sluta röka tidigare så han trodde att det skulle vara svårare, men nu går han runt och är jättekaxig och tycker att det var det lättaste någonsin ha ha ha så därför kan han ju inte börja igen🙂

      Gott nytt år till er!!

Kommentera

