Skip to content

Det gångna året…

januari 1, 2012

En ” liten” årskrönika månad för månad….

Januari:

Då hade vi lite problem med hur vi skulle sova. Nico ville och ville inte sova med mig och Ossian, och vi hade lite dålig sömn allihop. Men mycket kärlek i vårt kaos… En månad då vi välkomnade lillebror….


Och en månad där hela familjen fick vinterkräksjukan och jag och Ossian blev inlagda… Jävligt jobbigt!


Februari :

Dagmamman åkte till Afrika på semester och kom hem sjuk så hela månaden var jag inne med två barn. Eftersom det var kallt som satan så kunde vi inte gå ut heller, Ossian var ju bara några veckor…
En riktigt jobbig månad men på sätt och vid bra med,,vi lärde oss rutiner och knöt an alla tre…


Mars :

Mjölkstocknings månad. Aj vad ont och jobbigt, aldrig mer tack!
Och så virkade jag som en galning, soffkuddar …


En indianflicka och katter….


Och så rullade Ossian runt för första gången!


April :

Vi målade om Nicos rum.


Våren kom och hela 19 grader var det flera flera dagar. Underbar månad!
Mycket häng med mammagrupp, promenader, syjunta, sopp-torsdagar.


Och till höger på bilden sitter Pia aka Fyndet. Hon har betytt oerhört mycket för mig under året! Det var i April vi började ses. 🙂
Och i April utvecklade Ossian ett vagnhat utan dess like….

Maj :

Usama Bin Ladin sköts.
Ossian invigde sin matstol och fick sittdelen i vagnen och börja sitta själv.


Vi började utreda Nicos magbesvär och Nico började intressera sig för utklädnad.


Jag och Ossian åkte en helg till min mormor i Värnamo och blev bortskämda.


Och sommarvärme med 24 grader.

Juni:

Sommar. Häng med barnen på stranden.


Nicolas sover borta för första gången och det gick fint.
Vi blir fiskeberoende.


Ossian börjar krypa.


Jag blir helt inne på fingerdockor.


Ossian får vattkoppor.


Juli:

Härliga latdagar på stranden med Pias.


Vi fiskade, Nico trillade i.


Vi hängde på torpet.


Nico fick vattkoppor. Hög feber och kräks.
Han klämde sitt finger och fick röntgas.
Vi åkte tåg till Varberg.


Besökte mor och make i deras stuga ett par dar.


Sen vidare till min pappa. På landet.


Och Ossian började ställa sig upp mot möbler.


Augusti:

Ossian började förflytta sig på olika sätt, på alla 4 längs med möbler etc.


Vi hade onda getingar men en ännu ondare getingjagare.


Temperaturen föll till 14 grader och jag åkte med två barn till IKEA, galenskap!

September:

Nico fyllde 3 år och hade maskeradparty.


Jag började min utbildning på tillskärarakademin. Dödsnervöst att lämna hemmet och göra nåt på egen hand dessutom med inflammation i både rygg och arm.


Nico måla sin första ” huvudfoting ” som folk kallar det, vi säger ” bajskorv-gubbe ”.

Oktober :

Kryssning med Pias och den 10:e okt tog Ossian sina första steg.


Underbara höstdagar. Värme upp mot 17-18 grader. Mycket promenader och utehäng.


Nico besöker tandläkaren för första gången och tyckte det var jättekul, – det gör vi snart igen, sa han när han gick därifrån med både ansiktsmålning och paket.

November :

Jag hade svår tandvärk, flera veckor. Jag och Ossian var sjuka.
Martin blev the-iphone-man…


Och Nico fick en konstnärsfrisyr och vi besökte morfar och gammelfarfar som fyllde 90 år.


December:

Månaden då vi ställde ut Expediten i förrådet!
Nelson börjar dagis och Pia jobbar. Jag fick en kris.
Ossian fyllde 1 år och svärfar kom och firade födelsedagen med oss, och jul och nyår med för den delen!


En stressig månad, men fin.

Tack alla som gjorde 2011 till ett så bra år för oss. Kärlek!

– Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer leave one →
  1. Lina permalink
    januari 1, 2012 10:58 e m

    Hör du hur jag hostar ellleer!!!!!!????

  2. januari 2, 2012 1:06 f m

    Så himla fint gjort!! Tror jag vill härma lite grann även om det bara blir i eget dokument.

  3. Annelie permalink
    januari 2, 2012 5:36 e m

    Vilken fin summering, du skriver så intressant och bra! Ett underbart år ni haft! önskar mindre barnsjukor till nästa bara! Så gött att du börjat sy, du är så kreativ och konstnärlig så ut med allt det du har inom dig och världen får se och njuta av deeeeeet!! kärlek back at ya!

    • januari 2, 2012 6:49 e m

      Tack tack tack! Vilken pepp du skickade till mig, underbart positivt, tack! Kraaaam!

Kommentera

