Skip to content

Den lille sjuke…

januari 4, 2012

….börjar bli frisk. 39,5 inatt och 36,0 ( ??? ) när vi vaknade i morse.
När han sov sin mitt-på-dagen-vila i vagnen passade jag på att träffa Pia och luncha, oerhört trevligt!
När Ossian vaknade så var han min skadade lilla fågelunge en stund sen verkade även han piggna till och bli på bra humör, skönt med luft och miljöbyte för sjutton!


Tog en sväng förbi biblioteket på vägen hem och lånade lite böcker om feng shui och beställde in några om Raw food. Förändringens tid är kommen. Dags att komma igång på alla plan! Både kroppsligt och mentalt!
I feng shui boken stod det att föremål som man starkt ogillar kan stjäla ens livsenergi! Tänk vilken tur att vi blivit av med expediten, annars kanske jag hade dött till slut!

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. frusandra permalink
    januari 4, 2012 8:25 e m

    Jag tjatar ju alltid om boken ”rensa i röran med feng shui” av Karen Kingston. Den är bara för bra. Haha, Expediten har lämnat Alfreds rum nu också, en Billy finns på plats sedan igår. Expediten har dock flyttat in i arbetsrummet och där är den perfekt för Björns jobbsaker. Åh vad jag saknar dig känner jag, nu måste jag få bli frisk så vi hinner ses! Stor kram

    • januari 4, 2012 8:39 e m

      Åh jag älskar Billy! Efter stringhyllan så är det snyggaste hyllan, helt klart underskattad! Jag är så nyfiken på att se Alfreds rum! Ta kort! Saknar dig! Kram

  2. Annelie permalink
    januari 4, 2012 9:56 e m

    Åh vad bra att du lånar böcker om det!! Sinnesro! Tror absolut på feng S..och raw food är säkert det bästa för kroppen..jag älskar ost för mycket..det är mitt lilla dilemma annars äter jag mycket rawfood..men jag tror säkert när man väl är ”avgiftad” från allt som inte är så bra kost egentligen, vill man säkert bara ha rawfood..man kan hoppas det i alla fall 😉 kramisar till ossian lille sjukisen hoppas han blir helt pigg snart!!

    • januari 4, 2012 10:23 e m

      Ja, jag äter för mycket av allt onyttigt och framför allt snabba kolhydrater, godis, light läsk etc etc… Jag förgiftar min kropp och jag är ständigt trött och tung i kroppen.
      Och Nico har ofta magknip och det tror jag beror på energiflöden som stör honom när vi äter och efteråt.
      Så nu ska det bli förändringar här hemma 🙂

      Ost är väl det godaste som finns!!

      Kram!!

Kommentera

