Skip to content

Vinterjackan

januari 5, 2012

Jag har gått med min fula, halvt trasiga, gravid-jacka för jag bestämde mig i höstas att köpa en begagnad eller en ny på mellandagas-rean.
Sen har tiden gått och jag hittade ingen jag gillade och tänkte skitsaksamma, köper en vår-jacka istället.
MEN så har folk börjat undra om det är en till på gång eftersom jag har en gravid-jacka. Nej, så är inte fallet. Jag har helt enkel prioriterat att köpa andra saker. En bebis till vill jag ha, men inte under 2012 om jag får välja.

Hur som helst så lossade en till knapp i min jacka och då rann bägaren över och idag åkte jag till Farsta och köpte den billigaste vinterjackan där. En blå från Carlings. Massa halva priset och den sista som fanns på rea, 400:- . För det priset är den skitsnygg.

Det jag vill komma fram till är att jag har agerat vuxet. Tänkt på ekonomin och köpt en funktionell vinterjacka. Alltid annars har jag köpt det som är snyggast trots att jag fryst som en gris.

Frågan är nu bara om jag kommer fortsätta på den vuxna banan och använda jackan. Eller kommer jag stanna inne kalla dagar för att slippa synas i den, det vore extremt omoget. Vi får väl se…

– Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer leave one →
  1. januari 5, 2012 3:15 e m

    Alltså jag undrar om det inte är lite kallare att bli vuxen och ha barn, det händer ju att man står stilla en hel del när man inte kommer framåt för att de har hittat nått att titta på eller vill gunga.

    • januari 6, 2012 10:18 e m

      Smart, det är klart att det är så!! Har aldrig tänkt på det!

  2. Sandra permalink
    januari 5, 2012 7:04 e m

    Det är snyggt att vara varm och bekväm tycker jag😉 . Som ju har en polarnjacka som är hur präktig som helst hehe

    • januari 6, 2012 10:20 e m

      Din jacka är jättefin!!

      Glöm inte att jag är gammal hårdrockare som förr i tiden sprang runt i för liten skinnpaj som inte var i närheten av att kunna knäppas… Kontraster!!

  3. Sandra permalink
    januari 5, 2012 7:56 e m

    Jag är ju den sista på jorden att prioritera snygga kläder ( mitt klädintresse peakade 1992 och där nånstans fastnade jag – vilket ju också syns..) men jag kan verkligen förstå resonemanget! Själv har jag köpt en ny vinterjacka i år ENKOM med iskallt parkhäng i åtanke. Så ser den ut därefter också ;)!

    • januari 6, 2012 10:21 e m

      Jag måste också ha fastnat där nångång på nittiotalet eftersom jag tycker att du klär dig fint! Kram!

  4. januari 5, 2012 8:48 e m

    Sen jag fick barn har min garderob utökats med regnkläder, gummistövlar, fleecetröja, varma vinterjackor och termobyxor. Mina barn måste ut varje dag (annars river de lägenheten) och jag tycker att det är värdelöst att frysa och bli blöt. Trist, ja men småbarnstiden är ändå så pass kort. Kram

    • januari 6, 2012 10:23 e m

      Åh ja visst ja, regnkläder måste också inhandlas, nu kör jag all in!
      Du har ju fina funktionella kläder, det är ju skillnaden mellan oss😉

Kommentera

