Skip to content

Syskonkärlek

januari 14, 2012

Jag är så tacksam över att Nico går till dagmamma ett par dagar i veckan, men mest nöjd är nog han själv. Han blir ordentligt less på Ossian efter ett par dagars lek med enbart honom. Han har mer tålamod än jag någonsin hade kunnat tänka mig att en tre åring kan ha.
Bara en sån sak som att Ossian gömmer sig bakom draperiet och Nico ropar ”- var är Ossian ” och Ossian hoppar fram och ropar ”-där!!! ” och direkt efter hoppar tillbaka varpå Nico igen ropar med samma entusiasm, det kan hålla på hur länge som helst flera gånger per dag. Fint. Och han hjälper honom så fort han kommer och drar och pekar.

Men när Nico vill vara ifred och måla eller leka med lera och Ossian gång på gång kommer och drar i honom och försöker få uppmärksamhet, ja då lackar han. Och ju fler dagar de har varit tillsammans ju kortare stubin.

Jullovet som varade i 3,5 vecka blev väldigt tjaffsigt mot slutet men nu när båda är sjuka och lite känsliga så har det varit helt galet.
Bägge två har suttit i mitt knä och blängt på varann när vi suttit i soffan, har jag lagat mat har bägge dragit i varsitt ben ( gråtandes ) , att gå på toaletten själv har varit helt omöjligt, men när de försökt klättra upp i mitt knä även där har jag hellre hört dem gråta hysteriskt än att de fått sin vilja igenom.


( Bild från julafton )

Det har ju varit så dåligt tajmat att Martin är i Göteborg och spelar in musikvideo denna helgen, då båda barnen är sjuka OCH jag. Egentligen ska de komma hem imorgon natt men nyss fick jag ett sms att de är klara och har kommit med ett tåg så redan inatt är han här! Gissa om jag blev glad!🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. Sandra permalink
    januari 14, 2012 8:59 e m

    Ja vilka ljuvliga nyheter!!! Heja Martin🙂

Kommentera

