Skip to content

Stora beslut

januari 17, 2012

Vi har velat lite fram och tillbaka om hur vi ska göra med jobb, dagmamma etc nu med Ossian. Dagmamman ska ta in ett barn till och sen är gruppen full, jag hade tänkt att ev kan Ossian börja i aug men hon föreslog att han kan börja nu! Och gå en dag i veckan så har han platsen.


Vi har pratat om det men nej, det känns inte bra i mitt hjärta, och jag har tänkt efter ordentligt och han kommer inte börja under hela året. Jan 2013 om det finns plats, annars löser vi det då! Martin är helt på samma linje som jag. Skönt att fattat det beslutet. Och en sak ledde till en annan och jag ska försöka få plats och lära mig spanska. Har pratat med CSN och det verkar grönt. Nu gäller det bara att helst hitta en spanska-kurs 50% på distans.

Sen har jag planer på att starta upp ett nytt företag, jag har en ide, en storslagen sådan🙂

Att bestämma mig för att inte börja gadda efter föräldrarledigheten är det bästa val jag gjort på länge!
Jag känner att jag har oändligt med möjligheter!

– Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer leave one →
  1. Sandra permalink
    januari 18, 2012 6:07 f m

    Underbart vännen!

  2. Helen permalink
    januari 18, 2012 9:18 f m

    Jag är gärna med på spanskan! Behöververkligen fräscha upp mina kunskaper! Kolla in Cervantes (tror jag att det heter).

    • januari 18, 2012 10:14 f m

      Vad roligt!🙂
      Ska kolla det, fann även på nti.se…

  3. Annelie permalink
    januari 18, 2012 8:24 e m

    Vad skönt at ha tagit ett beslut!! Jag förstår att du vill vänta, Vi har ju väntat väldigt länge med Eli och det har varit underbart att vara hemma tillsammans. super att du ska plugga spanska ju!! nyfiken på din företagsidé🙂 ser fram emot att höra om den!

  4. januari 19, 2012 8:49 f m

    Va spännande med företagsidé, jag dör av nyfikenhet!

  5. januari 19, 2012 5:40 e m

    Visst är det härligt med BESLUT! Jag har också tagit ett och annat, o vet nu vart jag ska här i världen. Det lär väl ta ett tag att komma dit, men resan ska visst vara halva nöjet.😉
    Å vad skoj med spanska! Det gör du så rätt i – av naturliga skäl, o för att det är ett vackert språk förstås. Jag är oxå gryyyyymt nyfiken på din företagsidé!🙂

Kommentera

