Skip to content

Vad är det här?

januari 23, 2012

Jag har fått nåt slags munsår eller nåt. Första gången jag fick så var det i andra mungipan, men då försvann det på två dygn, det var för 3 månader sedan.

Nu har det kommit igen, i andra mungipan, och jag har skitont! Jag kan inte skratta, äta tacos, det gör t.o.m ont att duscha med det etc etc
Eftersom jag tänkte att det var nåt munsår så tog jag nån såndär herpes salva på, men det reagerar inte ens på den så det var det nog inte då ( phu!! ). Nu har jag haft det i 4-5 dagar och jag har börjat oroa mig för att jag har brist på nåt, nån sjukdom, AIDS, allergi…
Känner någon igen det här och kan säga vad det är?


– Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer leave one →
  1. januari 24, 2012 2:19 f m

    Det är nog inget farligt, tycker det blir åt det hållet för mig när jag smörjer för lite lepsyl och det liksom spricker när man gapar. Har även läst, för att jag har det, att b12 kan ge såna symptom. Du har vart gravid 2gånger och ammat så kolla upp järn, b12 osv bara som hälso koll. Jag kan tex ha normalt hb men ändå brist på järn.

  2. Sandra permalink
    januari 24, 2012 5:28 f m

    Förkylningssprickor, inget farligare än så. Bara smörj med mjukgörande så det inte spricker och gör ont. Kram!

    • januari 24, 2012 10:14 e m

      Övertygande! Det gillar jag och jag tar till mig det, förkylningsprickor känns betydligt bättre än nån ebola liknande sjukdom!

  3. januari 24, 2012 6:14 e m

    säger som Sandra. Förkyldningssprickor. Jag får sånna på höst/vinter pga. väder.
    Går över. Brukar smörja med fet kräm innan ja lägger mig så brukar de gå över snabbare.

Kommentera

