Skip to content

App tips

januari 28, 2012

Appen ” Grön Guide ” är ett tips ifall man inte vill köpa fisk, grönsaker och frukt fullproppad med gift.


Det finns även väldigt bra tips ifall ni inte vill att era barn ska riskera onödiga sjukdomar samt få växa upp på en fungerande jord.


Helt gratis dessutom!
Den är väldigt enkel och går snabbt att få fram info från så att säga ” jag skulle verkligen vilja veta mer men jag har inte tid ” funkar inte!

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    januari 29, 2012 8:08 e m

    jag har dålig koll på mobiler använder en gammal en gång i veckan eller så hahaha, är det på din mob du har denna? är det en sida som finns på nätet oxå? jag tycker det är svårt med fisk till barnen, känner mig kluven pga allt gift och vad kan man lita på , känna sig trygg med att ge..

    • januari 29, 2012 10:12 e m

      Det är en app för iphone och androids. Men det är Naturskyddsföreningen som ligger bakom så kolla deras hemsida!
      Fisk är det svåraste, ibland säger de att man ska äta odlad fisk, sen får man veta att de använder gifter i fiskens mat osv…känns som att det mesta är dumt…

  2. Annelie permalink
    januari 29, 2012 10:16 e m

    Jag vill inte tvinga barnen att bli veg som jag, men jag lagar veg och när seba lagar mat så lagar han kött, fisk. Jag har varit tveksam mot fiskätandet för barnen, tror vi kommer sluta med det helt. hur gör du? ingen av er är veg va? Är martin medveten då det gäller mat och andra produkter ang gifter/kemikalier etc?

    • januari 30, 2012 10:48 e m

      Martin äter precis allt men helst bara kött. Jag äter helst inte rött kött,men fisk och kyckling ibland..
      Nu har jag börjat låta Ossian äta kött men inte första året.
      Martin har inte varit så medveten men nu är han det, absolut! Han handlar bara ekologiskt och närproducerat, han är insatt i gifter och kemikalier och kör på Noo Poo, fast han använder giftig deodorant😦
      Hur är Seba?

Kommentera

