Skip to content

Käpphäst

januari 28, 2012

Min mamma med make kom på besök idag med julklappar till barnen.
Ossian fick en käpphäst och det var en riktigt bra present, han har ridit runt på den längre än han någonsin lekt med någon leksak. Perfekt present till en ettåring!


Och fina kläder från polarns, mumin-muggar ( vi har 8 st nu! ), bok till Nico och en stjärnkikare! Typiskt att det är molnigt ute ikväll😦 jag är minst lika sugen på att kolla in lite stjärnor som han är!

Tyvärr så har jag varit så risig, förkyld och hostig idag så mitt rätta jag kom inte fram och energin var i botten. Ossian äter inte utan vill bara ammas och det suger också kraft ur mig.

Kvällen avslutade Martin och Nico på akuten. Nico har öroninflammation, första gången och förhoppningsvis sista! Stackars barn!

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. Sandra permalink
    januari 28, 2012 7:30 e m

    Var det öroninflammation, vilken tur att ni åkte in! Hoppas det går fort över, och att du snart blir frisk…! Kram!

    • januari 28, 2012 8:59 e m

      Ja, vi fick penicillin men vi avvaktar med det, det släppte lite efter doktorbesöket och vi ger Alvedon varvat med Ipren o massa nässpray och än så länge hålls det i shack, blir det sämre tar vi penicillin men usch, det är ju inget vidare… MEN tur att det finns ändå.
      Krya på er med, uhhhh vad synd det e om oss! Kram

  2. januari 28, 2012 10:40 e m

    Jäkla bakterier, virus. Vill inte skrämma, men ändå berätta hur det blev för oss. Jag är emot penicillin i onödan, tills N blev döv och fick rör inopererade. Får jag penicillin nu och de tror de är bakterier så tvekar jag inte att ta (fast jag vet det där med multiresistenta bakterier osv) men jag ångrar så klart nu att vi inte kämpade mer för att få penicillin innan nån gång och tog snabbare en annan gång. Iofs fick vi fel sorts penicillin en gång så det var nog det som sabbade hennes öron mest. Har han ensidig eller dubbelsidig inflammation, det påverkar kanske beslutet med, N hade på båda öronen och det kom flera gånger, typ av alla förkylningar, vattenkoppor osv fick hon även öroninflammation.

    • januari 29, 2012 2:10 f m

      Usch fy så jobbigt för henne! Hade Nico haft ondare så skulle han få penicillin men det verkar avta! Nu har till och med Alvedonet gått ur kroppen och han verkar obrydd… Men skulle det bli värre så ger jag såklart.

Kommentera

