Skip to content

januari 29, 2012

-Lööpääz , sa doktorn när hon ropade upp mig i väntrummet.
Aldrig säger de Lopez, hur svårt är det?

Hur som helst så såg allt typ fint ut och hon skrev ut allergimedicin och nåt mot torrhosta. Hmmm, men allt slem då?

Allergi? Mot vad? Julstjärnan? Katten?

Jag känner mig inte klokare, däremot fattigare. Och som tröst köpte jag panduros hobby bok🙂


Jaha, nu missade jag bussen också!

– Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Allergi

4 kommentarer leave one →
  1. januari 29, 2012 4:19 e m

    Men du skrev ju att du hade feber, och hostar upp lungorna. De tog väl i alla fall ett svalj prov? Annars fattar jag att det är tomt i väntrummet.. Ute slöt de mykoplasman och lunginflammation?? Hoppas de var grundliga. Blir det värre el känns inte bra, sök igen.

    • januari 29, 2012 5:28 e m

      Inga prover alls! Hon lyssnade bara och lyste med en lampa😦
      Jag är blåst på 200 kr och massa onödig energi som jag la på att åka dit😦

  2. Annelie permalink
    januari 29, 2012 7:28 e m

    så dåligt att inte göra en grundligare undersökning när du har sådana symptom. hur kan de sätta diagnos allergi utan att ta specifika prover…och om man har en allergi så måste man ju få veta mot vad som du säger! ifrågasatte du inte doktorns diagnossättning? jaggör det jämt och är väldigt bestämd för annars upplever jag inte att de tar en på allvar. hemskt att det ska behövas..kram till dig.

    • januari 29, 2012 7:49 e m

      Jo, jag frågade om man får feber av allergi etc men hon pratade bara bort det. Jag kände inget förtroende för henne alls. Jag mötte henne i korridoren innan jag skulle gå in och då tittade hon på mig uppifrån och ner, sån där dålig stil människa var hon. Och när hon väl skulle undersöka mig så kollade hon mest på tatueringarna…nä, dit går jag inte igen.

Kommentera

