Skip to content

Bitter

januari 29, 2012

Kom på mig själv nu när jag började skriva om nazistiska dagmammor som proppar barnen fulla med kakor att jag är förbaskat negativ och bitter. Så jag raderade inlägget istället och är tacksam över att vi har världsbästa dagmamman, synd bara att vi inte ser henne så ofta som önskas eftersom vi är sjuka hela tiden.

Nu har min feber släppt så det gör det lite lättare att tänka, fast nu börjar mitt öra värka istället.

Nico har varit utan Alvedon i 12 timmar och han säger själv att örat gör så lite ont nu att det inte behövs mer, så vi slipper förhoppningsvis börja använda penicillin, skönt!

Ossian snorar och hostar upp slem i mängder. Äter inte utan helammas, och att underhålla en 13 kg unge med mjölk tar på krafterna!

Martin är och repar och när han kommer hem så vet jag att min ork kommer vara borta så jag struntar nog i doktorn och däckar då istället. Imorgon ska Martin jobba, vet inte hur det kommer gå.

Hade det bara varit Nico så hade det varit nemas problemas, men nu får jag jaga runt på Ossian som inte vill kolla på film utan hellre stänger av TV:n, biter Nico i tårna, klättrar upp på stolar och köksbord eller bara kastar toalettrullar, strumpor, mitt smink eller leksaker i toaletten och bryter ihop när jag säger nej eller hindrar honom.

Hur gör ni andra när ni är sjuka med sjuka små barn som inte håller sams? Överlever man eller blir man galen?

– Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer leave one →
  1. januari 29, 2012 11:20 f m

    Man blir galen😉 ska se om jag hittar bättre tankar sen. Styrkekramar

  2. januari 29, 2012 12:29 e m

    Ja,man blir galen.

  3. januari 29, 2012 12:56 e m

    Håller med ovanstående, man blir galen! Men det går över. Kram

  4. Annelie permalink
    januari 29, 2012 8:00 e m

    låter svettigt!😉 tungt som fan och vara sjuk med sjuka barn..seba har fått bli hemma 1-2dagar här när vi alla 3 var krassliga..man orkar inte im man själv är helt däckad!! ta hand om dig själv oxå och hoppas ni alla 3 kryar på er snart! besos

    • januari 29, 2012 10:06 e m

      Ja det är verkligen tungt! Men Martin har varit hemma halva dagarna, alltid nåt. Imorgon ska Nico till svärmor, han och Ossian vilar inte när dom är tillsammans, så det blir bästa lösningen…

Kommentera

