Skip to content

Folk

februari 6, 2012

Jag och Ossian var på öppna förskolan på en avskedsfika för en mamma och son som flyttar till andra sidan stan. Det var väldigt trevligt ända tills en unge började kräkas, som tur var två rum bort.
Pappan började febrilt torka upp och sprita alla ytor. Han ropade att han bara skulle göra rent så skulle de direkt gå därifrån. Bra, tänkte jag, då stannar jag i det här rummet med Ossian så blir vi inte smittade.
Näe, då medan han tvättar och fixar har han släppt iväg barnet så att det kan leka tills han är klar, jag upptäcker att barnet och Ossian sitter och suger på samma jävla boll. Va fan!

Jag tog Ossian och gick till ytterkläderna för att gå hem, väldigt irriterad. Pappan mumlade något om att barnet bara satt i halsen, ja eller hur?
-DIN MAMMA har satt i halsen , ville jag skrika…men jag sket i det.
Gah, nu kommer vi väl snart däckas här hemma i årets trevligaste sjukdom och då ska jag kräva den där människan på skadestånd!

– Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer leave one →
  1. februari 6, 2012 5:05 e m

    Ja de känns fantastiskt med en bebis🙂

    Tack för igår och idag🙂

    Hoppas vi ses snart igen🙂

  2. Sandra permalink
    februari 6, 2012 7:42 e m

    Snart är det vår snart är det vår snart är det vår….

  3. februari 6, 2012 11:33 e m

    Oj, ush. Får hoppas att det bara var sätta i halsen bekymmer. P kräks av allt ibland känns det som och det är inte kräksjuka, typ har precis ätit och är lite hostig=kräk. Eller undersöker munnen med fingrarna =kräks och det kan bli kaskader om hon typ druckit välling innan. Så hoppas det var ett sånt barn som käkade på samma boll.

    • februari 7, 2012 9:50 e m

      Ja, Nico är också en liten kräkis… Det verkar ( peppar peppar ) som att vi klarade oss från smitta därifrån…

  4. februari 7, 2012 2:25 e m

    jag hoppas ni slipper fy fan vad hemskt det är, vi har drabbats eli har hållt på nonstop 2 dagar nu och igår började seba fy fan igen..hoppas ni slipper och avril med. jag har inte hunnit läsa din blogg alls pga denna trevliga sjuka…kraaam

Kommentera

