Skip to content

Hur långt kan man gå?

februari 9, 2012

Dagmamman är sjuk så Nico är hemma, och inte mig emot för jag tycker jag träffar honom för lite nu när jag pluggar också. Och är vädret som idag så är det underbart att få hänga med båda barnen.

Vi gick ut och promenerade, vi tänkte åka i backen här utanför men den var full av dagisbarn ( ” mina barn och andras ungar” ) så vi tog en promenad istället. Lätt hänt att Ossian blir påkörd för han springer och springer utan att tänka ibland. Både han och Nico gick och efter en stund blev Nico trött och satt i pulkan, men inte Ossian. Hur mycket orkar en 13 månaders bebis egentligen, ska jag låta honom gå så mycket och dessutom i snö?


På väg hem så var alla dagisbarn borta och jag fick åka lite hi hi, det är ju galet kul med stjärtlapp! Ossian fick sitta i mitt knä och skrattade så han tappade andan. Nico åkte försiktigt med pulkan, så fort det blev lite hastighet så satte han ner fötterna.
De är så underbart olika mina barn.

När vi skulle gå hem satte jag en motvillig Ossian i pulkan och på mindre än 30 sekunder sov han.


Såna här vinterdagar då snön är helt pudrig, ca 30 cm, och -8 grader är för mig lika fina som en sommardag med sol och 20 grader, eller förresten, jag tror nog en dag som denna slår det mesta 🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    februari 9, 2012 12:58 e m

    åh vad kul med snö och så pass mycket! Minns att Eli sprang och gick hur långt som helst och hur länge som helst, sådär som ossian. Han har fortsatt med det sedan den dagen han började, det är svårt att begränsa eller hålla tillbax någon som är så orädd och nyfiken på livet! helt underbart även om det blir lite svettig för föräldrarna ibland 😉

    • februari 9, 2012 4:06 e m

      Ja visst sjutton är det kul men jag är inte van vid att behöva oroa mig! Nico har aldrig sprungit iväg utan alltid varit väldigt lugn och hållit sig vid min sida. Jag gillar deras olikheter! Samma är det väl för er, Avril skiljer sig väldigt från hur Elian var vid samma ålder?!

  2. februari 9, 2012 4:42 e m

    Vilken underbar dag!

    Den där sidan hos Ossian med att han orkar utan att klaga är väl bara att uppmuntra. Gu så skönt!!

Kommentera

