Skip to content

Kalas

februari 11, 2012

Vi var på Tigers barnkalas idag, och jösses vilket kalas. N och K hade bakat och hängt upp planeter i taket, byggt raketer och robotar. Förberedelser som måste tagit veckor, kanske månader, att göra! Helt otroligt!
Ca 10 ungar med föräldrar och sen släkt så det var helt fullt och en ljudnivå som inte var av denna värld. Underbara tårtor och mat, trevligt som sjutton men de 4 timmar vi var där tog på krafterna!


Ossian somnade på vägen hem och Nico slocknade direkt vi kom innanför dörren.
Jag och Martin har sett melodifestivalen och är helt sänkta. Förresten, vilken skitomgång det var idag, inte ett enda bra bidrag!


Men åter till kalaset. Nico blev kompis med ett barn där och de ska leka nästa vecka! Tänk att han är så stor! Att få kontakt och tycka om och att bli omtyckt till att känna att de vill ses igen. Han väljer sina vänner. Det är stort!

Och jag är så stolt över honom, han är så himla fin. Snäll och hjälpsam, artig och glad. De andra barnen bråkade om leksaker och Nico försökte förmedla och hämtade andra leksaker ” här, lek med den här så länge ”.
Och sociala och oblyga Ossian som gick omkring och kikade på vad alla gjorde, nyfiken och kontaktsökande.

Idag har jag varit extra stolt över mina små.


– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. februari 12, 2012 1:01 f m

    Mysigt!!!
    Men oj,får inte folk, andra än mig prestationsångest inför kalas…jag har de nu typ ett halvår innan…:/

  2. februari 13, 2012 10:35 f m

    fantastiskt att se utvecklingenhos sina barn! Vad roligt för nico att han fann någon han trivdes med! Elian är fortfarande den där som bråkar om leksaker🙂 men det har kanske mest med åldern att göra..

    • februari 14, 2012 6:28 e m

      Runt 2 år så var det mycket ” mitt ”, men det har gått över och det är jag väldigt glad över🙂 det verkar vara en fas som alla barn har!

Kommentera

