Skip to content

Söndagsfilmer

februari 12, 2012

Åter igen snoras det nåt helt hysteriskt i familjen Lopez. Martin sa till mig att inte skriva om det mer för det är pinsamt, ingen lär ju tro oss utan alla tror att vi är hypokondriker.
Det är jag ju, så det var därför jag var på akuten för jag trodde att förkylningarna var symtom på cancer, men läkaren sa att det var förkylning. ( hur dom nu kunde säga det utan att undersöka mig!! )

Hur som helst är jag glad över att kunna bänka mig framför TV:n idag och bara flöta.


Först ” Top Model Sverige ”. Åh åh åh så bra det är! Jag är en sucker för Top Model.
Ett program som är svårslaget så den får 9/10 av mig.


Sen var premiären av ” Kontoret ”. Jag gillar engelska ” Kontoret ”, men jag vet inte om jag gilla svenska versionen. Kanske…måste nog bara vänja mig så den får 5/10. Återkommer.


Och ikväll är de 3 sista delarna av ” The Killing ”, enda serien som jag följt sedan ” Mad men ”. Joel Kinnamans genombrott i USA sägs det…
Ganska händelselös men ändå har jag fastnat. Skön underhållning. 6,5/10

– Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer leave one →
  1. februari 12, 2012 9:41 e m

    Fast är det inte sådär typskt, att börjar man bli sjuk så slutar det inte. Immunförsvaret blir lite sämre för varje gång liksom.
    Hoppas ni snart får bli friska – och hålla er friska.

    Jag är också en sucker för top model, attans att det inte är tillåtet på tv-n här bara. När går reprisen?! 😉

  2. Sandra permalink
    februari 12, 2012 10:26 e m

    Haha jag har tänkt samma som Martin, snart tror folk att man är sjuk i huvudet för hur mycket förkylning kan en och samma familj ha…?! Men det är sant, vi är sjuka 😦

  3. Sandra permalink
    februari 12, 2012 10:27 e m

    … Förkylda sjuka alltså, inte i huvudet (eller det skulle vara jag då, men…!)

  4. februari 12, 2012 11:48 e m

    Jag tror att alla barnfamiljer tror på det hela!! Men hade det vart innan man hade barn hade man nog tyckt att folk var lite överdrivna/hypokondriska. Jag var förkyld kanske vart femte år innan jag fick mina barn och bara i samband efter nån festival typ, men nu jäklar tar jag i kapp det med nått virus från november till mars med resten av familjen.
    Fast detta året *peppar peppar* har vart lite bättre än förra, så nästa år, då kanske ni bara har hälften, det blir bättre!!!
    Och jag tyckte jag tittade på tv.nu och såg att det inget var, så vi skippa tv:n. Jag missade visst lite verkar det som.

  5. februari 13, 2012 10:19 f m

    jisses vad gött och ha en sådan slappekväll med så mycket tv 🙂 Det ser jag fram emot när den dagen kommer 🙂 Hypokondri är nog en vanlig sjukdom, jag har varit väldigt sjuk i hypokondri men blev botad, det ligger ju oftast andra saker bakom exempelvis dödsångest osv. kram och flöta på! 😉

    • februari 14, 2012 6:29 e m

      Hur blev du botad?????

      • februari 14, 2012 8:41 e m

        Jo så här var det va att eee 🙂 jag tog reda på bakomliggande orsaker och botade dem. Det tog ett tag,, men jag är inte alls hypokondrisk längre, dock kommer en av de bakomliggande orsakerna ibland tillbaka sedan jag fick barn. Dödsångest. Jag hade blivit kvitt med den och tänkte ett annat tänk om död och liv. Men när barnen kom till mitt liv, tappade jag det lite igen, då rädslan att försvinna innan barnen växt upp skrämmer. Inte så konstigt barn är ju i behov av oss vuxna och som förälder vill man ju finnas och ge dem allt gott på uppväxten, samt livets väg. Man vill dela stunder och vara tillsammans för alltid. Tanken på att det inte skulle bli så och vem som ska ta hand om dem då, gör mig vettskrämd och jag får ångest igen. Jag bannar mig inte för att jag tillåtit den bortarbetade dödsångesten komma tillbaka, för den kommer bara stundtals och är inget som jag tänker på ofta eller som påverkar mitt liv. Vilket hypokondrin kan göra ut i det alra yttersta. Har man svår hypokondri så är kognetivterapi ett mycket bra alternativ.

  6. februari 14, 2012 8:47 e m

    (skrev lite för fort och skickade svar innan jag han svsluta meningen som jag tänkt) här kommer slutet som det ska vara…..: Vilket hypokondri kan göra ut i det allra yttersta, det kan till och med ta över och styra ens hela liv tillslut. Så jag är oerhört glad att den är botad! Har man svår hypokondri så är kognetivterapi, KBT, ett mycket bra alternativ.

Kommentera

