Skip to content

Löst folk

februari 17, 2012

Jag var med barnen en sväng hos en vän idag, jag behövde verkligen lite vuxet sällskap men när jag kom hem så var jag sänkt! Ont i kroppen och magkatarr från helvetet…men det var trevligt när vi var där.


Vilket knasigt folk man träffar på i tunnelbanan!
Jag blev utskälld av en liten dam i 60-års åldern som tyckte att min vagn var en skitvagn som jag borde slänga, inget värde i den och ful, ostabil och för små hjul. Nä, vagnarna från 70 och 80-talet var det enda rätta! Tur var att filten var handgjord, den kunde jag spara ( ehh? ). Sen avslutade hon med att säga till Nico ” åh inte får du väl nån hamburgare heller, stackars barn! ” så Nico blev jätteledsen över att han inte fick hamburgare av mig! Grrr, bara att gå till affären och köpa grejjer till hamburgare…

Utanför affären så kom en kvinna i 80-90 års åldern fram och innan jag hann reagera så började hon känna på Ossian!! ” jag trodde att han skulle vara kall eftersom du inte klär honom ordentligt”, sa hon och gick. Inte okej!

Nu blir det Balthazar sedan sängdags!

– Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer leave one →
  1. februari 17, 2012 7:38 e m

    Men herregud, vad har man för ryggsäck när man behöver avreagera sig sådär?! Pinsamma sorgliga människor. Suck.

    Fast jag skrattar lite åt ditt inlägg på samma gång. När det blir sådär extremt blir det ju ändå humor…
    Jag skulle nästan vilja bli påhoppad sådär, vore så kul med en diskussion. Fast om det väl skulle hända skulle jag nog bli så paff så jag inte fick fram ett ljud..

    • februari 18, 2012 10:14 f m

      Nä, jag sa inget, jag hade Nico i knät och det kändes inte värt att ta en diskussion…hade jag varit själv så hade jag nog klippt av henne ganska snabbt. Jag hörde henne börja klaga på de nya tunnelbanesystemet när hon gick av, nån annan stackare som fick ta hennes bitterhet…

  2. februari 17, 2012 7:51 e m

    Haha, typiskt tanter att de måste berätta allt de tänker på.Och så underliga saker de tänker på sen.
    Fast jag ville egentliga bara kommentera bilden på Ossian, underbar!!!🙂

    • februari 18, 2012 10:18 f m

      Ha ha ha ja, trollungen🙂

      Ja, de tror att de alltid har rätt och får göra som de vill för att de är gamla!

  3. Annelie permalink
    februari 17, 2012 9:40 e m

    Ossian es hermoso!! Vad jag älskar bilden!
    hamburgare grejen var det konstigaste jag hört hahaha vad vill hon få fram med det!? Som jag sagt till dig förr så bombaderades jag med kommentarer av dessa slag, när vi var i uruguay. Där har ofta los abuelos mycket att säga, då det gäller deras barnbarn. Lite för mycket…:) De äldre generationerna typ 60år och uppåt verkade dessutom se sig som extra far/morföräldrar, till varenda unge. Det har faktiskt aldrig hänt mig i Sverige att någon lagt sig i sådär olämpligt osmidigt, då det gäller barnen. Jag förstår att dessa damer du mötte och de personer i uruguay som tyckte sig komma med fenomenala kommentarer, menar väl. Men det är inte okej att gå in och ifrågasätta på det viset eller att dundra på med dessa kommentarer om en vagn! men herrejisses var hon vagnexpert eller vem hade bett om hennes åsikt🙂 hahaha Du sa väl till tanten att nu när hon kände hur varm Ossian var, så har hon väl vett att hålla käften nästa gång hon får ett infall🙂

    • februari 18, 2012 10:26 f m

      Nä, var hon fick hamburger-grejjen ifrån fattar jag inte…det var som att hon sökte efter grejjer att uppröra med ha ha, jag bara log artigt mot henne när hon babblade om vagnen, jag tror det retade henne🙂

      Jag tycker det är väldigt jobbigt när folk ska påpeka och säga att man har gjort ” fel ”. Vill jag ha råd så ber jag om det, annars knip! Men som du säger, äldre generationen tar sig bara friheten…
      Min mormor tex, men henne kan man inte ens bli irriterad på för att hon är världens gulligaste söta, men hon tycker att jag klär mina barn för flick-aktigt. Hon blir orolig för dem, och tror att jag gör så för att jag innerst inne vill ha en dotter…

  4. Daniel permalink
    februari 24, 2012 11:52 f m

    Är det en 70-80 tals sulky du har?
    Kan ban få de bild på din vagn?
    Älskar Retrosulkys och vi är på jakt efter en.. Hör gärna av dej.// mvh// Daniel

Kommentera

