Skip to content

Tips?

februari 23, 2012

Imorgon ska jag och Martin ut och äta samt gå på bio, första gången sen Ossian föddes. Augusti 2010 var senaste gången vi hade barnvakt!

” Simon och ekarna ” vill jag se. Jag älskar den boken. Nån som sett filmen? Eller går det nåt bättre?

Sen funderar vi på restaurang…på söder. Det enda vi kan komma överrens om är ” Folkets kebab ”, men den romantiska stämningen där är ganska dålig va? Nåt annat förslag?

– Posted using BlogPress from my iPhone

11 kommentarer leave one →
  1. Sandra permalink
    februari 24, 2012 12:24 f m

    Åh Simon och ekarna! Det var länge min favoritbok🙂 har den blivit film…? Vi åt på pelikan när vi fick barnvakt, det var jättegott men kanske inte så romantiskt… Axela på götgatan, mycket mat på tallriken. T går alltid till Texas longhorn, tror de har mycket kött där…

    • februari 24, 2012 11:02 e m

      Pelikan är mitt gamla hak, gillar det mycket!
      Hi hi hi, du har annat i tankarna är filmer förstår jag🙂

  2. februari 24, 2012 12:57 f m

    Inte hört om boken, men vapiano? Fast vet ju inte hur det ligger till hos er och du var ju där ganska nyligen väll, kanske för omysigt??

    • februari 24, 2012 11:01 e m

      Nästa gång blir det den, ca 1 timmas väntan på bord😦

      • februari 24, 2012 11:49 e m

        Oj det var värst, så populärt är det inte här ännu vad jag vet även om jag skulle äta där nästan varje dag.

  3. februari 24, 2012 9:04 f m

    Jag röstar för Simon och Ekarna! Min syrra har sett den 2 ggr redan och totalt älskar den! Än har jag inte sett den, men det lär säkert bli av på ett eller annat sätt snart.🙂
    Hoppas ni får en riktigt fin och romantisk afton! Kram

  4. februari 24, 2012 10:56 f m

    Vad härligt att få en kväll för sig själva! Det längtar jag efter! Är det Abuela som är babysitter,
    ha en underbar kväll!

    • februari 24, 2012 10:59 e m

      Ja, otroligt ….konstigt och skönt! Ja, alltid Abuela som passar barnen, har ingen annan här….

      • februari 25, 2012 7:28 f m

        alltid lite jobbigt att lämna första gången, var det ossians första? skönt ändå att ni har abuela så nära!! när jag lämnade Elian första gången, så skrev jag ett helt brev med ”tips” haha min kompis Fahim som passade skrattar fortfarande åt det🙂

      • februari 25, 2012 11:29 e m

        Ossian var hos Abuela ” Bela ” när jag var magsjuk, det var första gången och då var jag för sjuk för att orka tänka och känna … Så nu var första gången på riktigt! Hi hi hi såna lappar skriver jag jämt🙂

Kommentera

