Skip to content

Dejt

februari 24, 2012

Dagen började med besök av Jenny och Blixa. Vi virkade och barnen lekte, äntligen är jag igång igen! Nu blir det en docka, en asiatisk variant.


Sen lämnade jag barnen till svärmor och åkte in till söder. Märklig känsla. Otäckt blandat med ångest och någonstans lite pirr.

Martin och jag kunde inte komma överrens om restaurang, jag ville ha indiskt, han kinesiskt. Vi ville inte ha kebab men tapas, fast hittade inte. Italienskt och nudelkök kändes trist eftersom jag lagar sånt 5 dagar i veckan….och när vi bara hade 50 min på oss innan bion så slank vi in på pizza hut och slängde i oss varsin pizza, som om det var det roligaste alternativet, nej. Men det spelade ingen roll, för det var kul att bara vara vi🙂


Sen blev det ” Simon och ekarna ” på bion. Boken är guld och för en gångs skull var filmen också skitbra! Se den! Den får 9/10, en riktig Mrs Lopez film🙂

Lyckad dag rakt igenom!

– Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer leave one →
  1. februari 25, 2012 12:24 f m

    Oj, ja man behöver ju bara mat ibland och svårt när man inte vill ha lika.Fint att ni hade en bra stund ihop!!! Jag börjar vänja mig vid att barnen är borta men åhh det är vemodigt att det är så redan – dagis.

  2. februari 25, 2012 11:00 e m

    Vad gött det låter! Sov barnen hos Abuela eller bor hon nära er? åh vad jag önskar vi hade Abuelos nära som kunde passa en kväll eller två🙂 mina föräldrar bor långt iväg och är väldigt busy med egna aktiviteter. kram till alla 4

    • februari 25, 2012 11:34 e m

      Ja hon flyttade närmare när jag blev gravid med Ossian, nu bor hon på samma busslinje så från dörr till dörr tar 15 min🙂
      Det är otroligt bra.

      Synd att de bor långt bort, vem brukar hjälpa er med barnvakt?

  3. februari 26, 2012 7:34 f m

    Är det lätt att byta lägenhet eller flytta till en ny i sthlm? har alltid fått höra om hur omöjligt det är, men det kanske stämmer endast för vissa områden? Vad skönt att bara ha 15min till varandra!!! Mormor och morfar kommer 1 gång i månaden till oss. Men behöver vi hjälp med barnvakt kommer de alltid. Vi har faktiskt inte ”behövt” barnvakt så många gånger, men ibland skulle det ju vara skönt att ta en kväll sådär som ni gjort nu. Tror faktiskt max vi lämnat Eli max 10 gånger, då har det varit mormror, morfar eller Fahim. Avril har jag bara lämnat en gång 3 timmar, ja både hon och Eli till mina vänner Johanna och Obie. Fick en Massage med barnpassning i present, vem kan motstå det!🙂

    • februari 26, 2012 8:17 f m

      Det är svårt med lägenhet här i Sthlm, nästan omöjligt om man inte köper. Svärmor hade stått i kö i 15 år så därför fick hon lägenhet ( dock ändhållplats, lägenhet i innerstan är omöjligt! )
      Nico åker ganska ofta till ” Bela ” nu, han vill vara själv säger han. Han är lugn och trivs med att bara sitta och spela spel på datorn, läsa en bok eller se en film, men det går inte här hemma med den lilla vilda.
      Vad roligt att de kommer så ofta som en gång i månaden! Jag träffar nästan aldrig mina föräldrar😦 men vi har ju Bela🙂

Kommentera

