Skip to content

Vaccin, djur och virktidningar

februari 27, 2012

Ossian fick vaccinet idag och det gick bra! Han grät knappt.
Jag tror att det största skillnaden mot förra gången är att det är ett nytt BVC, med varm och kunnig personal.
Den barnsjuksköterskan vi har nu satte sprutan så mjukt och fint, häxan på förra stället högg i sprutan ( jag är inte den enda som har den upplevelsen ) så jag tror att det var därför han reagerade som han gjorde då.

Nico var också med och höll koll på läget.
Jag bad om att få mäta Ossian för jag tycker att han växt en massa senaste tiden och visst hade han det, på två månader har han vuxit från 81cm till 85 cm!!


Efteråt gick vi och köpte varsitt nytt djur till deras djursamling, en giraff som Ossian valde och en leopard till Nico. Fast nu har Nico ångrat sig, han är inte från Afrika längre eftersom det bor flodhästar där och det är världens läskigaste djur. En natt drömde han att han blev uppäten av en sådan och efter det är han livrädd!

Nu har Ossian sovit flera timmar och är lite varm, så i eftermiddag blir det innelek trots det underbara vädret. Det är nog bra för mig och min mage också, magkatarren känns bättre idag så om jag skärper mig blir det kanske bra tids nog.

Jag har på ” Det sjunde inseglet ” i bakgrunden och läser lite virk och stick tidningar som jag fick i garnbutiken idag, världens bästa garnbutik som ger mig tidningar och garnprover titt som tätt. 🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. februari 27, 2012 9:17 e m

    Vad skönt att vaccinationen gick så bra! Otroligt viktigt hur personalen är, gött att du bytade bvc och sade ifrån om den där dåliga behandlingen på förra stället. Har Nico fått klippt annan frisyr? Jättetjusigt ju!! Du som säger du inte kan klippa! Och så ”stor” Nico ser ut på fotot!!

    • februari 27, 2012 11:09 e m

      Nä håret har bara vuxit massa! Ja, ibland ser han nästan stor ut den lille plutten 🙂

Kommentera

