Skip to content

Feberfri

mars 1, 2012

Vid 3 inatt feberyrade Nico och hade 39,5 graders feber, nu 6 timmar senare är han hyperaktiv och feberfri.

Min mamma säger att man ska vänta minst ett dygn innan man går ut när man har haft feber.
Hur gör ni?


Den här bilden är från igår, det var betydligt lugnare då…

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. mars 1, 2012 9:56 f m

    Ett dygn minst med att gå till förskolan el till nått offentligt men är de pigga har vi gått ut, tycker tom. det är ok när de har feber om de inte anstränger sig fysiskt el träffar andra sidan. Ex lätt feber kort promenad i vagn, känner av efter humör osv. För de kan ju trots allt vara fyllda av spring vid viss feber.

  2. Sandra permalink
    mars 1, 2012 10:02 f m

    Ingen bra regel. Frisk luft är superbra. Man behöver ju inte leka vilt men att gå ut lite är ju bra för alla vid sjukdom. Jag tar nog ut Alfred en sväng senare i vagn, han är febrig fortfarande. Kram!

  3. Sandra permalink
    mars 1, 2012 7:33 e m

    Alltid frisk luft! Om vi är två hemma tar vi bägge i varsin vagn om S har feber, mysigt❤ men är man själv går det ju inte, då blir vi inne för att promenera med feber tror jag inte på. Däremot har jag nästan alltid nåt fönster öppet för att åtminstone få in lite frisk luft. Men är hon feberfri första dygnet tar vi nog en försiktig vända ute. Vad fina pojkar du har! Tror jag känner igen täcket, kul, vad glad jag blir🙂

Kommentera

