Skip to content

I kön

mars 1, 2012

Det var en riktigt lång kö när jag skulle betala idag och många som suckade stressat. Så öppnades en kassa precis brevid och flera bytte kö, jag stod bra till så jag kom näst först. Bakom mig ställde sig han som stått framför mig i första kön så jag sa till honom att gå före, såklart.
Han blev helt ställd och stammade fram att ” jag var enda människan i Sverige som skulle göra något sånt för nån annan ” och jag blev helt rörd av hans uppenbara glädje över att han fick gå före.
När han betalat så log vi mot varandra, det var fint!
Vad små saker som denna händelse kan göra en glad.🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. Annelie permalink
    mars 1, 2012 9:48 e m

    Interaktion mellan medmänniskor kan vara så vackert och fantastiskt..Ge så otroligt mycket god energi och glädje..precis sådana händelser som du beskriver betyder så mycket, fast det verkar så lite. Han kommer påverka någon annan positivt, med den goda handling och energi som du gav..pass it forward..AMOR

Kommentera

