Skip to content

Raw Food kalas och bok

mars 3, 2012


Idag fyllde Nicos bästa kompis T 4 år och hans mamma hade bakat fyra olika raw food tårtor som de bjöd på.
Med handen på hjärtat kan jag säga att de slog alla tårtor jag någonsin har ätit. Vilken smakupplevelse!! Och nyttigt. Martin fnös och undrade hur man kunde tycka att nåt med så mycket socker och grädde kunde vara nyttigt…men saken är den att den söta smaken kom från bl.a. dadlar och det gräddiga fluffet från nötter. Alltså inga mejeriprodukter eller socker tillsatt.
Och Nico älskade tårtorna! Ska därför börja göra rawfood tårtor och godis i fortsättningen!


När vi sedan kom hem så hittade jag ett paket innanför dörren och det visade sig vara från min fina fina vän Sandra. Och jag har aldrig fått en mer läglig present! Mitt i min rawfood eufori så har Sandra köpt den här till mig :


Är inte det ett otroligt sammanträffande?
Jag blev så himla himla glad! Tack igen Sandra, så otroligt perfekt och fin present!

Redan nu har jag bytt ut ett mål om dagen, frukost, till rawfood, men nu hittade jag massa fina recept på luncher så nu blir det nog det också 🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. mars 4, 2012 8:49 f m

    mmmmmm gott!! älskar rawfood!! Måste bara lära mig sluta med ost..det är det svåraste..annars är jag på god väg 🙂 tänker du satsa på att bli 100 % rawfood? är din kompis som gjorde tårtorna 100% RF? pussiluss!!!!!!!

    • mars 4, 2012 10:41 f m

      Nä, jag tycker om varm mat för mycket för att bli 100% RF. Frukost och lunch kör jag RF 🙂

      Har du bra recept på bra nyttig mat??

  2. mars 4, 2012 10:06 e m

    Erika flyttar hem på tisdag, så hon kan ju inspirera dig en massa 🙂
    KRAM

    • mars 4, 2012 10:14 e m

      Jag maila henne för ett par månader sedan ang Raw food men fick inget svar, hon kanske tycker att jag är tjatig! :-/

Kommentera

