Skip to content

Årsta

mars 7, 2012

Idag tog jag och Ossian en utflykt till Årsta med Jenny för att kolla vad den stadsdelen hade att erbjuda. Vi bor ca 10 minuter bort men har aldrig varit där, precis som så många andra delar av Stockholm.

Först besökte vi ett väldigt fint café i 50- 60 tals stil som även sålde organiska livsmedel.


Det bästa med cafeet var att det var väldigt barnanpassat med både lekhörna, leksaker och böcker för de små. Ossian trivdes lika bra som jag gjorde med min kaffe.


Sen besökte vi en butik som sålde beg barnkläder, och en annan med barn och presentartiklar bl.a. från rice. Sen fanns det inte så mycket mer roliga butiker men det var ett förbaskat fint centrum.


Och så avslutade vi med nån vegetarisk falafel mix tallrik på Palmyra Kebab, ett ökänt ställe har jag förstått att det är. Inte konstigt alls, har aldrig blivit SÅ imponerad! Allt var helt nygjort och fräscht!


Fast tyvärr orkade jag inte mer än 1/4 av maten och det är ju synd att slänga så mycket!
( och ett annat minus var att det innehöll kardemumma som jag är allergisk mot ).

Årsta får 6,5 / 10 av mig. Lite lite affärer, men fint. Bra kebab och trevligt.

– Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer leave one →
  1. mars 7, 2012 8:24 e m

    Du borde på något vis få pengar av Stockholm stad för all reklam, nästan allt du skriver om staden får ju mig att vilja flytta dit, i alla fall vilja åka dit. Det låter ju bara mysigt och lite av allt!!!

    • mars 7, 2012 8:38 e m

      Jag älskar Stockholm och det finns fullt med pärlor här….jag älskar att åka runt och upptäcka. Sen trivs jag med att det mesta finns. Jag kan bara rekommendera folk att flytta hit🙂

  2. mars 7, 2012 9:12 e m

    Älska Palmyra!🙂

  3. Sandra permalink
    mars 8, 2012 6:50 e m

    Årsta! Vi kollade på massor av lägenheter där innan vi flyttade hit – det är nääästan lika fint där som här🙂

    • mars 10, 2012 6:29 f m

      Låååångt ifrån lika fint tycker jag, saknar vatten där, men ändå en av stockholm finare ställen🙂

  4. mars 8, 2012 7:53 e m

    Årsta torg är även K-märkt.
    Jag gillar Årsta starkt!
    Vi kollade även på två lyor där innan vi flyttade till Gamla Enskede..

  5. mars 9, 2012 7:21 f m

    nu blir jag ännu mer övertygad om Sebas planer på att flytta oss upp! Jag är också allergisk mot kardemumma hahha vilken konstig ingrediens i maten, annars såg det grymt gott ut!! vill åka och besöka både Café och secondhand affär genast🙂 BESOTE!!!

    • mars 10, 2012 6:33 f m

      Om ni flyttar upp kommer jag att se mig själv som din personliga guide i loppis världen🙂
      Kraam

Kommentera

