Skip to content

Utflykt och barnfunderingar

mars 15, 2012

Imorse kl 9:00 checkade vi in på parkleken starrmyran i Hökarängen.

Ossian vaknade 6:30 ( !!! ) och då väckte han övriga familjen också. Nico behöll jag idag och så gjorde vi en utflykt istället.


Nu i vår kommer nog Nico bara gå tre dagar i veckan, han och Ossian uppskattar varandra så mycket och de har riktigt kul ihop och eftersom jag ändå bara är hemma…


Jag gillar att det är 2 år mellan dem, skulle gärna ha två år mellan Ossian och ett tredje barn, men det innebär att jag måste bli gravid ungefär nu! Oj. Sånt är svårt att styra och jag vet inte om jag är redo….


Fast om jag blir gravid i sommar så får jag en vårbebis och det vore ju nice, slippa tänka på RS virus och kräksjukor…ja, funderingarna finns men så måste jag ju kunna bli på smällen igen och som det verkar så har jag ju inte ägglossning, och jag kommer inte sluta amma för att bli gravid….

– Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer leave one →
  1. mars 15, 2012 1:10 e m

    Morgonstund har gul i mun eller hur är det nu🙂 Vad härligt att de har mycket ut av varandra nu, 2 år känns som en bra ålder när de väl kan leka tillsammans. Så fina bobones!! Ossian ser nästa lika stor ut som Nico, där på bänken!! Märker redan förändring i Eli och Avrils relation, de kommunicerar mer på sitt lilla vis. Vad najs den lekparken verkar och solen skymtas i korten, nu e våren snart här!!! Har ni bestämt er om ett barn till? Underbart!! Jag vill verkligen, men vi måste väga in Uruguay varje år, ja du vet. Vill uppleva graviditet, förlossning och att få ge liv till ett litet mirakel till, tror Seba kan övetygas..och resepengar får vi säkert ihop till en till ändå😉 Men det får vänta 3-4 år! Nu vill jag sova ut först!! hahahaha🙂 2 år mellan med tredje barnet känns för nära för mig, som har inte har sömtutor till barn🙂 besote!

    • mars 15, 2012 10:35 e m

      Ja Ossian börjar knappa in, nu skiljer det bara ca 15 cm mellan dem!

      Martin vill ha minst 4 ungar….3 har jag alltid velat ha, kanske 4 ha haha….jag längtar efter fler barn men det kanske får vänta…och ja, det blir ju bra mycket dyrare…

      • mars 16, 2012 6:45 f m

        jag tänker inte på hur dyrt det är att ha barn haha , vad hemskt det lät om jag uppfattas så haha men seba måste till uruguay varje år annars blir han ett vrak och hela familjen påverkas, tyvärr är det allt annat än billigt att flyga dit, de 4 vi redan är. Får därför väga in detta i familjesituationen då hela uruguay-grejen har så stor inverkan på vårt familjeklimat🙂 Har inte Martin ett behov av att åka dit ofta? Åker ni till vintern? hoppas!!!

      • mars 16, 2012 8:00 e m

        Ja, dyrt som sjutton är det!! Martin vill ju åka dit men han har inte kunnat ta ledigt så länge från jobbet och semesterdagarna han har används när han spelar in skiva eller andra spelningar. Så just nu försöker vi bygga upp nåt här, få en bra trygg ekonomi, och rutiner. I Januari kommer antagligen Ossian börja hos dagmamma så vi åker i så fall innan dess så vi inte behöver avbryta när han precis börjat…det är så mycket att få ihop! Jag hoppas vi kommer kunna åka. Som tur är så kommer ju Martins pappa hit då och då!🙂

  2. mars 15, 2012 1:11 e m

    gul i mun hahaha, guld ska det ju stå höhöhö

  3. mars 15, 2012 1:12 e m

    hahaha så mkt stavfel bonbones

  4. mars 15, 2012 10:57 e m

    Jag vill också ha fler barn men det går ju inte nu med situationen som den är, och får jag drömma fritt hade jag velat ha tvillingar med 2-3 års mellanrum från min minsta, känns ”enklare” med två på en gång då sista graviditeten var så smärtsam och att jag inte kunde gå och jag vill gärna ha fyra barn. Nu kanske det kan bli fler barn först om 4- 5 år om min situation ändras radikalt, men då kanske det är för sent. Men om det inte blir fler tror jag bara att det kommer var en saknad lite vemodig sorg men ingen extrem paniksorg, det är fullt upp med två underbara med🙂

    / Jag kunde inte kommentera för att de säger jag redan har gjort det och att jag måste logga in så hitta på en fejkadress, får se om det funkar…eller har du ändrat nått för hur man får kommentera?

    • mars 16, 2012 5:21 f m

      Ja…det här med tvillingar är jag både rädd att få samtidigt som jag är lite förtjust i tanken, klurigt. Skulle jag få tvillingar nu så hade jag nog inte hunnit med Nico och Ossian, men väntar vi lite tills de är större så hade det varit häftigt!🙂

      Näe, har inte ändrat nåt på wordpress, knäppt!

Kommentera

