Skip to content

Tårtbits-mössa

mars 19, 2012

Mönstret till tårtbits mössan gjorde jag med lite hjälp av min lärare, hon gav mig lite tips om hur jag skulle mäta och rita ut, sen gjorde jag en provmössa här hemma i ett gammalt fult tyg innan jag satte saxen i det här underbara tyget.
På provmössan gjorde jag en förstärkt linning men det tyckte Nico var oskönt så på den riktiga mössan fick det bli mudd.


Nu ska jag göra en till Ossian också och en vimpel av spillbitarna….

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. mars 19, 2012 8:54 e m

    riktigt fin!! Vad duktig du är!! Älskar tygerna både på byxorna och mössan, är det genom skolan du får tag i dessa fabulösa tyg? Hur är det med färgerna, har dom koll på om det är giftfria? Letar efter giftfria tyger. Kram

    • mars 19, 2012 9:48 e m

      Retro tygerna köper jag på loppisar och tradera och velouren köper jag på ett stort tyglager här i Sthlm, det är bara företag och skolor som har tillgång dit. Det är inte ekologiskt och jag har inte fått så mycket info om det så jag tvättar det ganska mycket för att få bort ev kemikalier.

  2. mars 19, 2012 10:44 e m

    nu blir jag än mer loppissugen i sthllm! vilka kap..ja tvätta e nog bäst, läste en artikel om att det krävs minst 10 tvättar för att få bort de skadliga ämnena, som iof sen rinner ut i vattnet och ekosystemet. pissigt det där, för det är ju sååå roligt med färg och tyg.

    • mars 19, 2012 11:02 e m

      Ja, fast loppisarna i Skåne / Småland har jag hört är bäst i Sverige! Prismässigt i alla fall för det är ganska dyrt i Sthlm.

      Ja, är så less på gifter…va fan liksom , gifter borde inte ens finnas!

Kommentera

