Skip to content

Påskmiddag

april 7, 2012

Idag firade vi påsk hos ” Millas ” i Solna. Vi åt och barnen spelade TV-spel med Matilda, min fina och väldigt stora guddotter.


Jag har ätit så sjukt mycket idag. Min kropp mår inte bra.
Nu är det dags att förändra och förbättra kosten. Från och med imorgon!

Min fina vän Mia var också med, kändes kul med tanke på att vi inte setts sen Nico var runt halvåret, men vi har ju hörts på Facebook och våra bloggar så vi vet det mesta om varandra ändå🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    april 9, 2012 12:33 e m

    Härligt att gå till dukat bord!! Äter du raw food frukost och lunch fortfarande? det lät som en bra kost ju! Lite gottis av olika slag är svårt att låta bli, speciellt när jag är trött får jag för mig att jag måste ha socker och koffein..choklad och kaffeberoende, äter och dricker varje dag. Ska ta tag i det när Avril sover bättre🙂

    • april 9, 2012 6:13 e m

      Jag har ätit så otroligt dåligt ett tag nu, jag har behandlat min kropp som en soptunna😦
      Jag blir så sugen på godis när jag ammar mycket, det går inte att stå emot! Men jag blir trött av socker, blir du pigg?

  2. Annelie permalink
    april 9, 2012 7:58 e m

    jag blir pigg korta stunder. Sockerkickar är ju så korta, så egentligen hjälper det inte så mkt mot tröttheten. Kaffet däremot hjälper, men jag känner att jag inte mår bra av att dricka så mkt kaffe. Innan vi fick barnen hade jag slutat med kaffe under en period och drack bara grönt te, mådde mkt bättre i kroppen av det. Men just nu skulle jag vilja hålla det till en kopp, men när jag får så extremt lite sömn, är kaffe min ”räddning” för det gör mig piggare defenitivt. Jag äter inte godis för jag är allergisk på E-nummer och gelatin🙂 men som sagt choklad är min dagliga sockerdrog. Det är inga överdrivna mängder, men känner ändå att jag är beroende av att få det varje dag. Socker är ju helt meningslöst egentligen..för kroppen alltså.

    • april 10, 2012 9:17 e m

      Ja man mår ju klart bättre om man kan klara sig utan koffein…jag var fri ett tag men skärper jag inte mig snart så är jag fast , det börjar bli som förr igen….
      Jag äter också bara choklad, eller naturgodis… Men nu måste jag sluta med det så att jag blir av med resterande gravid kilona…

Kommentera

