Skip to content

Sänkta

april 11, 2012

Idag är jag sänkt på alla sätt och vis. Evighets förkylningen tar på krafterna, jag behöver ta mig ut och köpa lite hårfärg och en regnjacka men orken räcker inte till. Lusten fattas också. Hade jag inte vetat bättre så hade jag trott det var en vår-depp på väg men nu botar jag den med sömn och fruktsallad, om ett par dar mår jag bra igen.

Ossian är också less, han äter dåligt med. Idag försökte jag med bönsallad men han vägrar äta nåt annat än tomater och gröna oliver.


Missnöjd.

Nyss knackade det på dörren. Det är nåt jag inte gillar. Vem kan det ha varit? Varför?
Jag öppnar aldrig för någon och så går jag och undrar hela dagen istället…..

– Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer leave one →
  1. april 11, 2012 12:12 e m

    Foster är spännande, dom kan vara både vackra och obehagliga tycker jag.

    Det var iaf inte jag som knackade, även om vi behöver ses snart😉
    Jag hatar när det plingar alltså, fy

    • april 11, 2012 6:22 e m

      Om du nån gång vill kika förbi så ropa genom brevinkastet att det är du så kommer jag öppna🙂

      Ja vi bör verkligen ses snart! Jättesnart!

  2. april 11, 2012 1:30 e m

    Samma här på allt nästan, fast det är paket jag behöver få skickade. Varför öppnar inte du dörren? Trodde det var ovanligt fenomen, tycker det känns pinsamt också om de har hört att man är hemma. När jag bad min man öppna sist var det tv licens, lagom tid med utförsäkringen:/ vill betala egentligen men nu vet jag inte om tv är en så bra grej. Eller öppna dörren.. Varför kan folk inte skriva en lapp när de ringt på så man vet och slipper undra?!

    • april 11, 2012 6:24 e m

      Vad kan någon vilja mitt på dagen på en vardag? Mina vänner ropar genom brevinkastet, så det här var säkert nån skummis… Dock verkade det vara ventilations gubbar för jag såg en bil utanför sedan, men då måste de ju förvarna!

  3. april 11, 2012 5:50 e m

    har ni inget titthål?! Jag kollar alltid så det inte är jehovas eller tv-licensen🙂 annars öppnar jag, det kan ju vara ngt kul också!😉 hoppas du blir piggare snart! Kramis

    • april 11, 2012 6:21 e m

      Nä vi har ju inget titthål, annars hade jag smugit fram och kikat….antagligen hade jag inte öppnat då heller, bara om det är nån jag känner igen…. är så skeptisk till folk som kommer till mitt hem utan att förvarna… kan ju inte vara nåt bra…. fast när Martin är hemma så öppnar jag , förra veckan kom en kille från idrottsföreningen och sålde underbara kokosbolla, så det var ju tur att jag öppnade då….🙂

      • april 11, 2012 7:06 e m

        ni får borra ett titthål, det gjorde vi i min förra lägenhet. Enkelt faktiskt och sen kan man glo på bara haha😉 oftast är det ju föreningar som säljer kakor, och andra försäljare som kommer sådär. Eller någon schysst individ som vill säga att man glömt ljuset på cyklen eller nycklarna i dörren, händer ofta mig🙂

  4. april 11, 2012 11:25 e m

    Brevbäraren ringer ofta på hos oss riktigt flitig ringare, de vill dela ut större brev/paket än vad de får in lådan. Ibland är det grannar som ringer för att undra nått. Men annars tycker jag med bara det är läskigt.

Trackbacks

  1. Det ringer på dörren och jag funderar på en bröstoperation « Tristessa

Kommentera

