Skip to content

Brunnslock

april 20, 2012


Utanför oss finns en brunn, en sån där med hål som finns i gatan. Ossian stod och hoppade på den, då såg jag att den vek sig åt sidan och när jag försökte lyfta upp den så märkte jag att fästet rostat sönder och hela locket gick lätt att lyfta av.
Lagom stort hål för ett barn, livsfarligt!

Sånt här får jag ångest över. Hur många brunnslock där mina barn ( och andras också för den delen ) går är så sönder-vittrade, och var vänder man sig för att få det fixat? Är det bostadsrättsföreningen eller kommunen?

Ännu ett orosmoment att sätta upp på min lista, skit också.

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. april 20, 2012 10:45 e m

    obehagligt! Är vägen kommunens så står de för reperationer, ring!!!! Sätt en skylt eller något som varnar, så ingen annan skadar sig. Det är så svårt att inte oroa sig för sina barn, så mycket som kan hände och de så små..kram!!!

    • april 24, 2012 8:13 e m

      Det tillhör vår bostadsrättsförening så vaktmästaren ska ordna det. Men så hittade jag ännu ett brunnslock i Farsta som inte satt fast😦 blir yr av ångest av sånt här!

  2. april 21, 2012 12:05 f m

    Ush vad himla extra hemskt. Det finns nån app till vå kummun så kan man bara skiva in fel där på ett enkelt sätt eller bara be om en extra papperskorg.

Kommentera

