Skip to content

Kofta

april 28, 2012

Jag har klurat och knåpat på ett mönster till en kofta i tyg eftersom mina barn inte är överförtjusta i garn.

Det här är första modellen jag har gjort, i strl 92. För att vara första koft-mönstret som jag gjort så är jag nöjd.


Nu ska jag göra lite ändringar och göra om den i strl 110 istället.

Ska även fota den i dagsljus med Ossian som modell, den är starkt orange med bruna muddar, och det syns ju inte på den här bilden…

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. april 28, 2012 11:19 e m

    Wow, häftigt att kunna göra kläder, precis som man vill! Fint!!!

  2. april 29, 2012 6:12 f m

    Å vad fin, den vill jag kika närmare på. Är det orangea vanlig trikå eller collegetyg? Kram

    • april 29, 2012 10:38 f m

      Det är nån tjockare trikå. Tyget är från 70- talet, helt underbart!

Kommentera

