Skip to content

Min son-Ryttaren

maj 5, 2012

Nico har varit livrädd för djur sedan han var liten, speciellt hundar och hästar.
När vi var på Gotland för två somrar sedan åkte vi efter en häst i vagn, han skrek hysteriskt och vi fick gå av. Så jag blev väldigt förvånad när han häromdagen frågade mig om vi skulle gå och rida någon dag. Ungen har aldrig ens klappat en häst!

Så idag åkte vi till Hökarängen för de har ponny ridning där på helger.
Jag var beredd på att han skulle ångra sig när han såg hästarna.
Vi satte på hjälmen och så kom tre hästar gående, en stor häst en B-ponny och en shettis, jag bestämde mig för att kräva den minsta till Nico. I huvudet förberedde jag ett tal om att det var hans första gång, jag skulle viska ” han är hästrädd ” så hon förstod, förklara att vi har ingen brådska, vi kan vänta på mini-hästens tur etc etc….då utbrister Nico ”- jag vill rida på den största hästen, det är min häst!! ”
Chockad frågar jag om det inte är bättre med en mindre häst eftersom det är första gången, då ser Nico mig allvarligt i ögonen och svarar ”- jag kan rida mamma, JAG HAR DET I MIG!! ”
….
Wow!


Det blev mellanhästen, Smultron heter hon och Nico gillade att rida! Jag gick brevid med tårar i ögonen, det är på min topp-fem lyckligaste stunderna i mitt liv.
Jag har själv haft häst och det var ett så stort intresse i så många år så det var ett stort ögonblick!

Så himla konstigt….var kom det här modet ifrån?

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. maj 5, 2012 10:48 e m

    Underbart!!!

  2. frusandra permalink
    maj 6, 2012 4:38 f m

    Så ljuvligt!!!

  3. Annelie permalink
    maj 6, 2012 1:33 e m

    Vad glad jag blir av detta!! Övervinner sin rädsla och väljer största hästen, så härligt. Men jag visste inte att du hade haft häst och ridit!! Då har vi en sak till gemensamt!!🙂

Kommentera

