Skip to content

Tygblöjor

maj 7, 2012

Jag borde börjat med tygblöjor för länge sedan, för barnen och miljöns skull. Men bättre sent än aldrig.
Idag har jag googlat fram ett mönster, förberett tyger och imorgon ska jag försöka få tag på hampatyg. När barnen har somnat ska jag sy en provblöja.
Och sen ska jag sy tygbindor till mig med fräsiga mönster 🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. maj 7, 2012 7:10 e m

    Fasen va bra! Kul att du är peppad!
    Jag har tygbindor om du vill mäta mönster.. Dom är jävligt bra!
    Sen kanske du ska pröva dig på å stöpa en menskopp 😉

    • maj 7, 2012 8:02 e m

      Ja jättegärna! Är det samma material till tygbindor som blöjor?
      Nä menskopp e inget för mig, jag gillar den renande känslan som det är när man har mens …att det kommer ut! 🙂

      • maj 21, 2012 7:11 e m

        Nä,det är inte samma tyg… men jag kan ta med mig en nästa gång vi ses! Kram

  2. Annelie permalink
    maj 8, 2012 10:00 f m

    bättre sent än aldrig!! Jag tänkte också ha tygblöjor..men det blev aldrig så..svårt när man inte har egen tvttmaskin, men det går ju iof att handtvätta…kanske beställa av dig då 🙂 dags att du startar nätshop nu! 🙂

Kommentera

