Skip to content

Africa goes retro

maj 9, 2012

Ska försöka att få fram ett bra byx-mönster som ska passa det afrikanska tyget som Bengen köpt.
Har gjort en provbyxa ikväll i ett tyg som jag köpte på loppis för några helger sedan. Jag har närmare 8 meter av det och tänkte väl mest ha det att göra prover med…fast jag tror nog att jag i fortsättningen kommer använda nåt annat tyg för det här ju riktigt fint, eller hur?
Sådär skönt flummigt till sommaren…


Den här byxan är till Ossian och imorgon ska jag göra en provbyxa till Nico.
Ev gör jag dem än mer vida…de ska vara Afrikan-80-tal-style🙂


Mc Hammer är minst sagt inspirerande, fast han hade inte så mycket mönster, mest svart och guld och den kombinationen känns inte så aktuell här…. snarare Africa goes retro🙂
( bild Google )

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. annagohlin permalink
    maj 10, 2012 8:19 f m

    Sånna svarta afrikan pants hade jag velat ha med🙂

  2. Annelie permalink
    maj 10, 2012 3:04 e m

    Verkligen fint guuult tyg! Africaretro stil låter väldigt nice!! Ser fram emot bilder!

  3. Sandra permalink
    maj 10, 2012 5:40 e m

    Åh så fint! Såna vill jag ha, skulle ju vara perfekta som me&ikopia, du vet de med lång mudd? Såna önskar jag mig😉 Du är så otroligt talangfull, sy, rita, pyssla, tatuera… Det måste vara härligt att kunna skapa så mycket. Pyssel, kläder och ungar! Kram!

Kommentera

