Skip to content

Möten

maj 18, 2012

Var på biblioteket med barnen och lämnade tillbaka en försenad bok. Skulle bli skyldig 135 kr men bibliotekarien strök skulden och log vackraste leendet samtidigt som han önskade en trevlig helg. Pengarna spelade ingen roll i det hela utan gesten, leendet och hans bemötande. Fasen vilken fin människa!


När jag lämnar tillbaka böckerna så ska jag berätta för honom hur glad jag blev.

Jag behövde det för eftermiddagen och kvällen har varit känslomässigt påfrestande och omtumlande. Som tur var så har Pia och Nelson varit här till sen kväll och hjälpt mig med mina tankar.

Idag har jag känt mig lyckligt lottad som är omgiven av så vackra människor.

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. maj 19, 2012 8:17 f m

    Vad glad jag blev när jag läste detta. Det finns så många fina medmänniskor❤ vänner är de som håller en ovanför vattenytan, när det är svårt att själv göra det och man tycks drunkna i tankar. Din Pia verkar underbar.

Kommentera

