Skip to content

Ossian 1,5 år

juni 15, 2012

Idag var det dags för 1,5 års besöket på BVC med vägning, mätning och spruta.

Ossian väger 13,8 kg och är 87,5 cm lång.
Och så var det de obligatoriska testerna. Stapla klossar, peka ut kroppsdelar, härma djur och prata. Hon frågade hur många ord han kunde och jag hade ingen aning, men mer än 6. Måste uppdatera sånt här oftare.
Så nu försöker jag :

Mamma, pappa, titta där, nej, ja, äta, akta, aj , bebis, tiger, ost, boll, pippi, tack, hej, hej då, tutte, kiss, mer, min …

Får fylla på när jag kommer på mer.


Efteråt träffade vi Jenny, köpte tyg och sydde. Men någonstans mitt på dagen tog min ork slut och ikväll har jag mest legat på soffan, ätit naturgodis och läst nya Family Living.
Martin och Nico såg naturligtvis på fotbollen.
Martin gav Nico gult kort när han kastade en strumpa på mig och hotade honom med att om han kasta andra så skulle det bli rött kort vilket betyder sängdags…. Förstår ni hur fotbolls-skadade de är?

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    juni 17, 2012 9:52 e m

    hahaha men vad jag garvar åt utvisningsgrejen, kul alltså😀 Här är det oxå peñarol och alla ligor hit och dit..:) Elian viftar peñarol tröjan och tjoar carboneeeero carboneeeero…mkt viktigt att lära en 3 åring..hahaha Avril håller också på att hjärntvättas redan..så jag väntar bara på att nästa ordet blir peñarol…eller kanske fotboll..eller gooooool!!! Men gullet ossian redan 1,5år!! vad lång han är och alldeles alldeles underbar!! kram till alla våra 4 Lopez från släktingarna i skåne

    • juni 17, 2012 9:59 e m

      På kvällarna spelar de fotboll inomhus, Martin peppar och saker flyger hit och dit för Nico sparkar bollen så hårt. Ikväll for mina vackra orkidéer i golvet och jag blev skitsur och kastade ut alla bollar och sa till på skarpen att ” fotboll spelas utomhus ”. Efter att barnen somnat kom Martin till mig, väldigt bekymrad över den nya regeln med fotboll utomhus.
      ”- Hur ska barnen kunna bli bäst i världen om de inte får sparka fotboll precis när de vill? ”

      Förstår du nivån här hemma? Helt galet! Och vad lika de är, märks att de är kusiner! Följer Seba EM också?

      Kraaaaaaam!!!

  2. Annelie permalink
    juni 18, 2012 7:03 e m

    Hahaha här får bara mjuka bollar spelas, Elian är som ett lokomotiv när han varvar upp sig så bäst att hålla det så annars skulle rutor krasa😉 Vi kollar EM båda två men ingen följer det slaviskt, nu när sverige åkt ur tappar jag lite lusten och seba har massa rep med bandet. men peñarol får INTE missas, Aldrig nej nej!! heligt…concha de tu madre, chupa pija och fan och hans mormor vrålas det och jag förundras över hur många svordomar och könsord som kan falla ur en mun vid en fotbollsmatch..herregud…men enligt Seba är det ”fullt normalt om man är från Uruguay”…kram!

Kommentera

