Skip to content

Feber o glass

juni 26, 2012

I flera dagar har jag haft värk i höften och axeln på samma sida, och imorse hade jag ondare än på länge och feber på det.
Så jävla tråkigt att vara sjuk!


Nicos kompis och hans mamma hämtade upp Nico på morgonen och tog med honom till dagmamman. Jag och Ossian komade ner oss i soffan och rörde oss knappt förrän det var dags att hämta Nico.

Det regnade så skönt när vi kom ut så vi stannade ute och spelade fotboll ( jag tittade på ) tills vi var plaskblöta. Varmt sommarregn är underskattat.


Ikväll har jag gjort glass med nya glassmaskinen. Supergott. Typ såhär:

2 dl turkisk yogurt
1 dl vispad grädde
1/2 dl socker
2 passionsfrukt

Skitgott! 🙂

Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    juni 28, 2012 9:30 e m

    Vad schysst att ha polare som lämnar på förskolan! Det låter inte helt fel att ta det lungt i soffläge mest hela dagen, Var Ossian oxå sjuk? Eller är han sån mysare och kan vila en hel dag,jisses vad najs 😀 Eli har för mycket myror i brallan, max en timme förutom vid influensa haha..

    • juni 29, 2012 11:12 e m

      Ja om jag sover med Ossian kan vi sova 3-4 timmar utan problem mitt på dagen. Då gosar han in sig och slumrar fram och tillbaka, inte alltid men ofta 🙂
      Båda mina barn tycker att det är mysigt med sömn, och det gjorde jag som barn också. Hur var du med sömnen som barn?

      • Annelie permalink
        juli 3, 2012 7:07 e m

        Ja sova det gör Eli gärna länge på dagen om han sover siesta. Numera väcker vi dock honom efter en timme annars somnar han inte förrän kl 01 på natten:) Jag menade mer att om Eli är vaken, så håller han sig still max en timme i soffan. Blir därför så fascinerad av barn som är stilla i hela förmiddagar/eftermiddagar, då vi inte är vana vid det 😀 Jag vet inte hur jag sov i Eli´s ålder,bra tror jag. Elian sover bra nu också, hela natten 11-12 timmar i sträck. Avril vaknar tusen gånger,men fast dom (vi) sover i samma rum vaknar Eli inte av henne. Hoppas ni är friska igen nu!

      • juli 3, 2012 7:22 e m

        Nico vaknar inte heller av Ossian, skönt att det är så!!
        Jag trodde inte att Ossian skulle bli sån som kan vara så lugn…han är intensiv med fullt av energi när man hittar på saker, men om vi ska ta det lugnt varvar han ner.
        Just nu känns det lyxigt med sömn. Ossian och Nico sover ofta till 9-9:30 på dagarna. Att sova länge på morgonen är väldigt viktigt för mitt välbefinnande!
        Är Avril lättsövd när hon vaknar? Turas ni om att gå upp när hon vaknar?

  2. Annelie permalink
    juni 28, 2012 9:31 e m

    krya på dig!!!

  3. juli 4, 2012 8:30 e m

    Ja Avril är lättsövd med tutte,det är också så hon somnar om med mig. Jag orkar inte motsäga just nu, hon håller på att få tänder och jag vill bara somna om snabbt 🙂 Fast egentligen känner jag att jag vill bryta med ammningen ,för jag märker att det också är det som gör att hon vaknar extra många gånger. När Seba haft mycket rep och spelningar sov jag med henne och Elian, han kom hem sent och vi hade redan lagt oss,jag pallar inte byta rum säng och grejer då. För när han ska ta henne på natten måste han ta upp henne i famnen och vyssja eller gå lite med henne för att hon ska somna om,och det stör om de är i sovrummet där Elian (vi alla egentligen sover) men det går snabbt för honom att somna om henne iaf, fast vid 3 tidenbörjar honbli orolig och vill helst ha mig (tutte) för att somna om… Nu är Seba ledig 3 veckor och ska ta henne nattetid det lär bli lite protester kan jag tänka nu när hon vant sig att sova bara med mig igen under en tid. Vi började denna veckan med halva natten var, bytar vid 4-tiden. För att båda ska få ett sovpass på 3 timmar i sträck iaf.

    Barnen sov länge på morgonen innan, typ också till 9 tiden, men nu väcker vi Elian mån, tis, tors, fre kl 7.15 för han ska bli färdig till förskolan som vi går iväg till 8.45. Han behöver tid på morgonen för att vakna till, kunna äta frukost och klä på sig. Det var riktigt jobbigt att vakna 7 i början, speciellt efter sömnlösa nätter med Avril men nu har vi kommit in i det och Avril vaknar också vid 7-tiden av sig själv. På helger och lediga dagar blir det därför också ofta mer tidiga morgnar numera, vanan är inne ! mellan 7-8 brukar de vakna, men det händer att vi får oss en sovmorgontill 8.30 någon dag 🙂

    • juli 7, 2012 10:57 e m

      Ossian somnar ju också bara med tutten…eller till gitarr, tyvärr kan jag inte erbjuda nåt gitarrspelande, så då blir fet bröstet… Idag har han varit gnällig och ammat hela dagen med ca 30 min mellanrum, känner mig helt slut i kroppen. Hoppas på att få sova ordentligt inatt.
      Jag förstår inte hur du kan klara dig på så lite sömn, har du ork nog att hitta på grejjer de dagarna ni fått 3-4 timmars sömn?

      • juli 8, 2012 9:15 e m

        skönt att höra att man inte är den enda som utan protest ger tutten stup i kvarten haha jo jag är väldigt trött ofta men det går alltid på något sätt ändå. Eli sover typ aldrig siesta hemma ( bara på dagis) så jag e vaken hela dagen från 6-30- 00.30 sen kan man få ngn timme eller 3 innan Avril drar igång igen 🙂 jag tror aldrig jag kännt mig så stark på så många vis, sedan barnen kom till livet haha man orkar mer än man tror 🙂

Kommentera

