Skip to content

Nyklippta

juni 29, 2012

Ossian har håret i ögonen hela tiden, och så har han ett par dreads där bak. ( Nåt han ärvt från mig😉 )
Så jag beslutade mig för att klippa honom, trots att jag älskar hans långa hår! ( ” jag älskar ”, egoisten Therese slutar vara egoist, bra! )


Det blev ojämnt som alltid men jag snyggade till det lite till efter att bilden togs. Och lägg märke till synth-toffsen! 80-tals hockey🙂

Och till min stora sorg så började Nico tjata om att jag skulle klippa honom. Jag som älskar hans lockar!! ( ” jag ” som älskar hans lockar )
Så Mr Smartypant bestämde sig för att det var lätt att klippa hår och började klippa lockar, och det blev katastrof! Han är värre än jag!
Och såhär blev det till slut. Man ser det inte på bilden men det fortsätter hår ner i nacken…


Lite för kort på sidorna och lite för tufft för min smak, men jag vänjer mig nog…söt som socker är han oavsett.

– Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer leave one →
  1. juni 30, 2012 12:54 f m

    Det blev ju bra, så vill jag också ha🙂 Men Oj vad du klipper hår det verkar som det växer fort! Jag har ”problemet” med ett barn som inte vill klippa sig kort men inte heller vill kamma sig och skriker så alla våningar hör ”lugga mig inte mamma” så vi får leva med ruffs!

  2. juni 30, 2012 2:07 e m

    Supersnyggt ju! Värsta coolingarna!

  3. juli 2, 2012 7:29 f m

    Hihi, nico o dave har lika dana frisyrer nu…

  4. Annelie permalink
    juli 3, 2012 7:12 e m

    najs frillor! Gillar Nico sin själv?

    • juli 3, 2012 7:14 e m

      Ja jättemycket! Fast han tjatar om att jag ska raka bort allt! Hemskt! Kommer inte att ske!

  5. juli 4, 2012 8:15 e m

    Vad kul att han gillar det, huvudsaken ju! håret ser tjockt ut som är kvar, har Ossian tunnare kvalite på sitt hår? Eli har tunnt och samma grej med dreads bildning helt av sig självt, men lockarna tar ändå över. Än vill han inte klippa sig, Men den dagen han verkligen vill själv ska vi göra det också rakning om det är det som önskas😀 huuu jaaaa hahaha jag gillar bäst långt hår själv, men det är ju hans kropp. Tror Nico skulle passa jättebra i rakat med:) Men jag förstår att det tar emot😉

    • juli 7, 2012 11:00 e m

      Ja att raka av Nico håret helt gör jag inte nu på sommaren, han vägrar keps så det är bra med lite skydd med håret mot solen.
      Till hösten så kanske håret ryker, om han vill det då…
      Ossian har jätte jätte tjockt hår, som en hjälm, Nicos är lite tunnare…

      • juli 8, 2012 9:13 e m

        hehe på kroten ser det ut som Nico har jättetjockt och ossian tunnare🙂 tycker jag. Det är svårt att avgöra via kort, ja nog skyddar håret mot solens farliga strålar, hade han inte barckeps? Elian vill alltid ha ngt på huvudet, avril tvärtom drar av alla huvudbonader direkt hehe

      • juli 11, 2012 8:26 f m

        Oftast har de keps men när vi är på stranden o badar så åker den av, blir blöt och så…och ibland är vi där hela dagarna så då är hår bra att ha!
        Vi har ju trots allt haft några soldagar…

Kommentera

