Skip to content

The Piano

juli 5, 2012

Filmen ” The Piano ” gick på SVT när jag kom hem ikväll. Och jag såg den nog för hundrade gången.


Den är från 1993, alltså snart 20 år gammal men den är fantastisk! Däremot såg jag den på ett annat sätt nu än som tonåring.

Såhär hade jag kortfattat beskrivit den när jag var 13 år :

En kvinna som försöker vinna tillbaka sitt piano med hjälp av sin kropp och det hela blir en olycklig kärlekshistoria….

Såhär förklarar jag nu :

En kvinna som utsätts för förtryck och våldtas själsligt och fysiskt av olika män. Olyckligt kvinnoförtryck genom hela filmen….

Fy fan… Gubb-slem

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. juli 7, 2012 9:42 e m

    Haha ursäkta att jag skrattar i allvaret! Men så onyanserat man tänkte många gånger som ung tonåring, inget konstigt egentligen då det hände så mycket i ens egen lilla värld (ofta mycket lovestories) och man hade inte funnit sin trygghet i sig själv. (upplevde jag iaf) Vilken tur att man under livets gång varit en öppen person som ifrågasätter saker och ting..så kommer man också till många insikter, livet är verkligen en resa och personligutveckling det som sporrar mig mest av allt. ❤

    • juli 7, 2012 10:53 e m

      Ja, därför är inte jag rädd för att bli äldre, jag gillar att vara vuxen. Fy vilken jobbig tid att vara tonåring! Hejja 30-års åldern!

Kommentera

