Skip to content

Roadtrip -sista delen

juli 24, 2012

Det finns inte tid att blogga. Martin har semester och vi försöker suga ur allt ur den enda vecka som vi är lediga tillsammans.
Men lite bilder från roadtrippen får ni här:


Vi sov hos min pappa i två nätter. Nico älskar att vara hos honom och klättra i älgtorn, fiska, mata änder, åka traktor etc. Ossian är mest glad över alla ytor, att bara springa fritt och skrika.


Vi besökte Borås djurpark med pappa och hans dam. Jag kände mig lite mätt på djurparker men barnen uppskattade det.


Och Ossian har visat sig vara väldigt viljestark under resan. Som när han absolut inte ville varken gå eller åka vagn. Men vi var ju på semester så han fick ligga där, vi hade ingen brådska….


Efter djurparksbesöket på fredagen så åkte vi vidare till min vän Malin och hennes familj. De bor vackert ute på landet i ett stort hus med enorm trädgård och ladugårdar…


Nico är jämgammal med Abra och de hade jättemysigt ihop.


Och Ossian hakade på dem så gott det gick….


Han var prins Ossanan-ann, Abra var prinsessan Rosa, Nico var kung och jag var riddare herr sabeltand.


Vi hade tur med vädret och en gammal vän kom upp till Malin med sin dotter och hälsade på.


Vi pratade och promenerade, åt nybakat surdegsbröd och försökte få barnen att leka tillsammans, Ossian är obrydd men när det var tre barn i 4-5 års åldern så blev det svårt och det slutade med att alla tre mest tjurade. Alla ville ha Abra för sig själva och Abra blev mest sur över de andras surhet.


Ossian lärde sig att stå och kissa.


Och jag ville bosätta mig hos Malin. Åh vad jag önskar att vi kunna hänga oftare. Saknar henne redan enormt.


Och god mat har vi fått. Nybakat bröd och fin frukt… Snusat har jag också gjort, det var sköna dagar….


Sen åkte vi hem. Mina barn är bäst! Vi åkte först Sthlm-Gbg ( 4 timmar ) , Gbg -Varberg ( 45 min ) Varberg-Borås ( 1,5 timma ) Borås – Sthlm ( 3,5 timma ) och inte en enda gång under någon resa så bråkade barnen eller visade nån tendens till bus. De lyssnade på mig och höll humöret uppe trots att de var uttråkade. På vägen hem sov vi alla tre. Toppen-bästa-finaste barnen! Vi har haft en jättefin vecka.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Tristessa permalink
    juli 24, 2012 11:18 e m

    Åh låter som en underbart bra semester!!! Vilken idyll hon verkar bo i! Vill ha och stad med, omöjlig kombination.

Kommentera

