Skip to content

Amningstankar

juli 26, 2012

Under sommaren har Nicos sovrutiner ändrats. Han går på eget initiativ och tar på sig pyjamas och säger god natt, sen knatar han in på sitt rum, släcker och somnar. Precis så var jag som barn.

Ossian däremot är galen i bröstet och ska ha det tills han somnar. Vaknar han under natten så behöver han bröstet för att somna om. Så var Nico med men honom ammade jag bara i 18 månader, Ossian är inne på din 19:e månad och än ser jag inget slut….

Fast jag har börjat tänka på att sluta, inte än men tanken finns där. Jag kan inte ha urringat när vi äter tex, då prioriteras inte maten och nu under sommaren känner jag mig uttorkad oavsett mängd vatten som jag dricker. Det tar på krafterna.

Nåt som jag hört är ” – när barnet är så stort att hen själv kan klättra upp i knät och ta fram bröstet, då är det väl ändå dags att sluta? ”
Ha ha ha, det är ju det mest positiva, att Ossian gör nåt själv numera!


– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. juli 26, 2012 7:10 f m

    Åh vilken underbar nattning, vi måste vara med,,ibland länge, och sjunga till sömns. Helt okej för det mesta men inte vid stress och de bara inte somnar men för trötta för att vara uppe.

  2. juli 31, 2012 8:32 e m

    Förstår dig verkligen, det tar på krafterna när de kommer in i ” intensiva ammningsperioder”..Avril är i en sådan nu och hur mycket jag än vill och gillar att amma så tänker jag ibland att jag ska snart sluta för jag pallar inte att vakna 511 gånger varje natt efter natt efter natt…och att inte kunna vara borta en kväll vid läggddags och in på natten om man vill gå ut eller så. Har fixat och grejat inför möhippa och bröllop (därför är bloggen i dvala) Tänkte attmöhippa som varade 1 1/2 dygn, skulle bli steget till en nertrappning av ammningen….men hon var hysteriskt ledsen vid läggdags då seba skulle somna henne. Hade tagit 2 timmar stackaren (båda)

    Det är Så konstigt att det funkar för honom att somna henne dagtid. det har det gjort sedan hon var 3 månader till nu 11 månader, utan tutte liksom men till kvällsnattningen MÅSTE hon ha den.. sen klarar hon sig utan på natten om jag inte sover med henne (men det gör jag typ jämt och då vaknar hon och vill amma såklart) svårt att bryta det där…ingen välling…ingen napp..har provat olika flaskor tilll välling i flera omgångar men inget resultat!! Dricker Ossian välling? samtidigt är det så mysigt de nätter hon bara ammar sådär lagom🙂 och hon är ju ”bara” 11 månader så..jag vill ju inte sluta! Men det skulle vara så gött om man kunde styra mer när man ska amma, men det känns som hon tog över det styrandet för länge sedan haahahha kramar till er, tänker på er❤ även om jag inte är så aktiv här nu på din eller min blogg. BESOS!

Kommentera

