Skip to content

Utklädningskläder

augusti 25, 2012

Vi har varit fria från alla kläder med spindelmannen, Batman och racerbilar här hemma. Intresset har inte funnits. Nico gillar pirater, dinosaurier och afrikanska djur. ( Det känns ok, för mig. )
För jag tycker att det är så förbaskat himla fult med de där typiska H&M pojk-kläderna som
har de superhjältar och annat ” grabbigt ”.
Men Nico har börjat lägga märke till vad andra barn har och vad andra barn leker i parkerna och nån gång har han frågat vad det är.
Så idag hittade jag en spindelmannen dräkt för en tia på loppis ( och en döskalledräkt ) som jag köpte. Då hamnar det i utklädningslådan och jag kan hänvisa till den om han nån gång skulle tjata om spiderman. ” Men du har ju en hel dräkt ” kan jag kontra med i så fall. 🙂 OM det händer. Det blir inte så laddat heller. Jag tror inte på förbud men med lite list så kan vissa grejjer undvikas.
Nu finns den dräkten, piratkläderna, flamingo och tigerkläderna samt lite döskalledräkter i en låda, och i en låda kan de få vara.

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

