Skip to content

Fredag

september 14, 2012

Fredag är Nicos hemmadag och med regn och blåst blir det verkligen en hemmadag.


Nico har målat en teckning till mig där jag är rädd, gråter och skriker efter hjälp och pappa kommer för att rädda mig. Hum.


Dagens bästa har ändå varit att de har tagit hand om bebisen Alson som är väldigt krävande och lättväckt. Så bägge barnen har varit ganska tysta och lugna idag så att inte Alson ska bli ledsen och vakna.


Och Alson vill vara nära Nico hela tiden och helst vila på hans arm.

Skönt för Alsons och skönt för mig.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. oktober 3, 2012 8:07 e m

    Intressant det där med vad barnen målar och historian bakom och likaså med vad de leker för lekar. Så avancerade teckningar Nico gör, ELian bara cirkelklottrar fortfarande haha men han har ändå historier och karaktärer bakom sina ”målningar” 🙂 senaste tiden har jag blivit mer medveten om mitt eget beteende genom att se och höra Eli´s lekar, då det gått upp för mig att han ofta imiterar och gestaltar saker jag sagt eller gjort, och inte alltid har han tolkat mig rätt vilket är lätt att tänka att han automatiskt ska göra. För som sändare av budskap eller signaler med andra människor tänker man ofta att mottagaren uppfattar det som man avsett för att utsända, men tolkningen hos mottagaren kan ju vara helt annorlunda! det har i sig varit en väckarkloka och god insikt för min del att studera hans lek. Det är inte så gravallvarliga saker han lekt, men ändå har det varit bra för mig at medvetandegöra det hela och tänka över mitt beteende. Barn är så bra lärare ❤

    • oktober 3, 2012 8:23 e m

      Ja visst är det så!! Därför undrar jag över vad Nico tänkte när han målade den bilden…Ha ha ha det hör inte till vardagen att jag springer omkring skrikandes….
      Man kan verkligen lära mycket av att studera deras lekar, nu leker Nico enbart att han är på turne…wonder why?

Kommentera

