Skip to content

Afrika kalaset

september 22, 2012

Idag hade Nico sitt Afrika kalas och det blev väldigt lyckat! Alla verkade trivas, stämningen var fin och glad. Härliga barn som lekte och sköna samtal mellan de vuxna.

Nicolas och bästa vännen Tistou var tigrar. Dräkterna sydde jag i veckan i ett härligt ludet tyg från grossen i sumpan.


Till Ossian gjorde jag en flamingo dräkt! Han var söt som en fluffig dröm…


Rosa frotté tyg och boa som jag klippte om till vingar, även de köpte jag på grossen.


Jag hade en Afrika-look som mest påminde om en svensk Afrika-wannabe i övre medelåldern som åker till Ghana för att hitta sig en snygg ung afrikan. Tanken var egentligen att se ut som en afrikansk kvinna.


Jag bakade en rawfood tårta ( bilden ovan ) och svärmor gjorde en Afrika tårta.


Och årets pinjata köptes. Både jag och svärmor är väldigt trötta på att göra dem själva, sjukt mycket jobb och pilligt… Men den fungerade utmärkt och uppskattades av barnen!


Vi hade dessutom skrivit ut alla ( nästan ) afrikanska flaggor och gjort om till vimplar.


Bästa kalaset vi har haft för barnen. Nu är jag helt slut men nöjd….tack alla som kom!

( Och till Pia och Nelson vill jag säga krya på er, ni var saknade!❤ )

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. oktober 3, 2012 7:36 e m

    Ser sååå kul ut!!! Så fina dräkter, tårtor och piñata vilket dunderkalas!! du var fin african queen oxå❤

Kommentera

