Skip to content

Faser

september 24, 2012

För ett par veckor sedan var Ossian ledsen, arg och irriterad 98% av hans vakna tid. Han bråkade med Nico HELA tiden och kastade saker här i hemmet. Ingen fick honom glad.
Jag kände ångest och panik inför det faktum att Martin ska iväg på turne och jag ska stanna hemma med barnen. Att göra en road-trip var uteslutet och jag kände att två barn räcker, aldrig tre.


Men efter ca tio dagar med Ossian from hell så kom min Ossian original tillbaka, fast med väldigt mycket att säga. Han pratar. Han säger långa meningar med påhittade ord ibland och med riktiga ord ibland. Han vågar prata och han gör det utan uppehåll. ” sätta armen genom där ” säger han perfekt vid påklädnad ” ta på sko ”, äta maten där ” etc etc, vardags meningar som han hört mig säga och så härmar han oss. Har jag och Martin ett samtal så lyssnar han och härmar ord.
Jag tror att hans ilska tidigare berodde på hans språkutveckling, och jag kan tänka mig själv hur hemskt det skulle kännas att inte kunna prata och vilja det så mycket.
Nu planerar jag både roadtrip och en bebis till, fast vi har sagt att vi väntar lite till…..

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Sara permalink
    september 26, 2012 11:06 f m

    Är det trippen till oss du planerar?!🙂
    Tur att den blir av. Och bebisen med sen! När kommer du? Massa kram //Sara

  2. oktober 3, 2012 7:45 e m

    ibland är det lätt att glömma vilken utvecklingsresa ens barn faktiskt genomgår typ.. hela tiden..ibland mer intensiva perioder såklart..fint och tänkvärt inlägg❤

Kommentera

