Skip to content

Mitt straff….

oktober 17, 2012

….när jag lägger mig 21:00 är att jag vaknar kl 05:00!


Igår kom vi hem från Värnamo där min fina mormor bor. Vi sov över en natt där och dessförinnan så var vi hos Malins i Gravryd och sov över där.

Ingen bor så mysigt som min mormor. Dukar är pressade, växterna i fönstret frodas och lägenheten andas tidigt 70-tal. Till och med Nico sa att ” det är så mysigt hos gamla-mormor att jag vill stanna här jämt ”. Fast han räknar nog in alla nybakade kakor och underbar mat i myset också.

Nackdelen att ha två pillandes, hoppandes och oförsiktiga barn bland Bruno Mathsson möbler och äldre rörstrands porslin är att jag ständigt var på vakt med hjärtat i halsgropen, men trots att de staplade ittala ljusstakar och byggde kojor så var det inget som gick sönder.


Hos Malins blev vi rejält bortskämda med godaste maten och nybakat bröd. Jag låg på soffan hela söndagen och lyssnade på när min yngre och Malins äldre tjaffsade, och det kunde på sätt och vis vara underhållande. Ossian har lite för mycket respekt för Abra så han vågar inte riktigt slå henne, utan han fick ut sin ilska på pappersark som han vrålandes knycklade ihop och mosade på hennes huvud, ungefär som man pressar en apelsin. Det gjorde inte ont på henne och Ossian blev belåten , win win….

Trots att vår roadtrip på 6 dagar i Västergötland och Småland var fin och trevlig på alla sätt och vis så har det aldrig varit skönare att komma hem! Min säng och vår soffa är obeskrivligt skön! Hem ljuva hem…Stockholm i mitt hjärta…osv i all oändlighet.

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

