Skip to content

Regn o magsjukor

oktober 18, 2012

Idag skulle Nicos bästis komma hit och även jag skulle få lite trevligt besök av en nybliven mor med bebis. Igår var vi och handlade mat, gips för gipsfigurer, en ny film och annat smått och gott, allt för att det skulle bli lite trevligt idag, men så spydde Ossian ner hela sovrummet inatt så istället har jag tillbringat dagen i tvättstugan.

Det regna ute och vi målar gipsfigurer, fast jag borde låta Nico göra det själv för jag lägger mig i och låter inte honom utvecklas. ” torka penseln innan du tar ny färg ”, ” måla ut så att den i klumpar sig ” osv….


Och så klipper vi klippdockor. Funderar på att sy nya kuddar, och kanske en kjol… Det är lite av ett låtsas-liv nu. Allt sker med barnen, mest inomhus. Att folk jobbar är i ett annat universum…och att ha en social kontakt med andra vuxna är en bristvara. Saknar min man och saknar friska barn. Saknad världen där ute, men saknar inte att jobba ( för andra ) för det är trist.

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

